catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Jävla skit!

Publicerad 2012-05-28 21:51:28 i Allmänt,

När jag kom hem efter dagens shopping i Haparanda o Torneå så väntade ju torsken på mig här hemma. Åh vad jobbigt att göra nåt av den. Är trött efter dagen. Är ju en bit att åka fram o tillbaka. Sen tar allt tid med alla affärer. Min kropp orkar inte riktigt det.

Nå bara ta tag i fisken. Snabbt skulle de gå.

Strimla morötter,brukar hyvla med osthyveln så blir dom snabbare mjuka,hackade nån tomat o purjo. I med detta i ugnssäker form. På med fisken. Salt o peppar. In i ugnen kanske 10 minuter. Under tiden gjorde jag en typ bechamelsås. Gjorde en icke lchf variant. Men den går givetvis göra lchf. Jag hade i smör som jag smälte,i med några matskedar mjöl. Och sen i med mjölk tills den är lagom. Lite salt o peppar o diljonsenap. Lchf variant kan ju vara bara smör. mandelmjöl eller fiberhusk eller nåt annat som är lchf mjöl aktigt. O sen grädde i :) går att spädas med vatten. Om man tycker det blir för mkt av gräddsmaken.

Nå jag hällde denna sås över fisken o sen fick den vara i ugnen tills såsen fått fin färg. Kanske 15 minuter

Såååå gott o min dotter älskar detta

In i ugnen med fisken o grönisarna i 10 min



Sen på med såsen och in igen kanske 15 minuter



Så här ser slutresultatet ut. Och jag gjorde inte lchf variant idag för jag hade slut grädde :) så dom andra får äta detta o jag gör nåt enkelt till mig imorron...om jag nu inte fuskar o smakar lite. :)



Shoppingen idag var frustrerande,skulle hitta ett par hyfsat bra tennisskor till gumman,men det fanns iiiiinga som dög...gaaaah...så vi hittade massa annat utom de ....så typiskt ;)

Nu e de BB o sen sova.

Ha en god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela