catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Grått idag

Publicerad 2012-05-10 08:08:54 i Allmänt,

var regnigt igår kväll och idag är det grått och trist.
Får bli en nyttig dag idag,ringa massa samtal osv

Jag är trött
Har ont
Less

Så fort jag är igång mer än normalt så blir jag fasen så dålig,hatar detta,riktigt less nu. På utlandet fick jag ett litet il då hag hade skitont nån dag och illa mående. Men det gick eftersom jag gjorde nada där. Inga måsten,inga göromål osv. Jag kunde bara vara.
Jag får aldrig hinna ikapp här hemma. MEN jag mår ändå bättre nu än när jag var sjukskriven för det var jääävligt stressigt vara sjukskriven,varannan veckas intyg av läkaren innebar ju då läkarbesök varannan vecka,få ett nytt intyg,inte kul,sen skicka det till F-kassan som då ska bedöma om intyget är nog bra skrivet,kanske får fixa nytt intyg,2 gånger,kan bli utan pengar för F-kassan bedömer att man inte är sjuk. Sen fortsätter man så hela tiden,det är påfrestandes,man kan aldrig slappna av och rehabelitera sig själv. Så att gå sjukskriven är inte dans på rosor. Lider med dom som är sjuk,för det är ett rent jävulskap nu för tiden. Hemskt. Jag mår mycket bättre idag när jag inte är i den rullande skiten,tyvärr,ändå vet jag att jag inte är frisk men är rädd att bli sjukskriven igen. Du får ändå bara vara sjuk max ett år,sen är du frisk! haha. Men att gå på aktivitetsstöd är inte så kul heller med tanke på hur mkt mindre pengar man får i månaden. Jag ser nu hur jobbigt det måste vara för dom som inte har ett arbete. Inte lätt få ersättning nånstans ifrån. Och får man det så är det en väldigt liten summa och ändå har man kämpat i livet för att få sin ersättning,man betalar den där hemska skatten osv. Nä mycket har blivit så hemskt för många människor. Sjukskrivningen,A-kassan osv osv. Och för oss här uppe är det inte lätt att få jobb eller ens ha kvar sitt fasta jobb då det läggs ner mer och mer arbeten här. Att sen då knappt få stämpla,hur tänker man....mitt jobb läggs ju ner,det ska flyttas till stockholm. 60-80 personer som blir arbetslösa. Och inte många kan hitta ett nytt här. Och det är itne så bara att flytta när man har familj och framförallt barn,som är trygga här,trygga i skolan osv. Nä man ska inte behöva flytta och slita upp barn från sin trygghet.

Nåja nog om det
Jag ska se lite våra bästa år idag.

Byggkaoset fortsätter här hemma,gaaaah

Veden ligger på backen nu,ska börja stapla den i helgen,hoppas på att backen där jag ska lägga veden hinner torka upp lite mer
Ska ha en vän som kommer hit nästa vecka och tar ner björken på gården som inte gör nån nytta. Bara är i vägen o skräpar ner.

Jag hoppas på att göra i ordning kring gården i sommar,men vi får se. Viktigast är bron och bropelarna. Sen får vi se om det bli att fixa en alta på framsidan.
Finns mkt kvara tt göra men jaja jag har inte ens bott här 2 år så allt tar sin tid

Nu tv,kaffe o macka
Tjo


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela