catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Go kväll

Publicerad 2012-05-24 21:58:32 i Allmänt,

Varit en göra ingenting dag idag.
Här rivs golv och byggs och sånt så jag har varit mest hemmifrån.
Ätit dom goda färdiga maträtterna jag hade klart igår.

Till kvällis har jag lyxat till det och gjort en het räkröra i salladsblad



En egenkomponerad sak :)
Tog det jag hade hemma

Grön paprika
Purjolök
Kokt ägg
Sambal Oelek
Grädde
Fiskbuljong

Det var nog allt och så här gjorde jag

Jag finhackade max en halv paprika,jag hade i grön,men man kan ha nån av dom andra också. Finhackade purjolök,kanske 3 cm. Fräste på detta i stekpannan.

Började med paprikan och sen efter ett tag i med purjon. Satte lite örtsalt på. Sen då det stekt ihop en snabbis så satte jag i kanske en matsked sambal oelek. Fräste ihopp snabbt och sen i med grädde,kanske 1 dl,puttra ihop o o på med liiite vatten..puttra en snabbis o .sen ytterligare kanske 1 dl grädde och max en halv fiskbuljongtärning som då fick puttra ihop med allt de andra en stund,sist hade jag i kokt hackat ägg. Rörde om o satte över i en lite kastrull. Sen fräste jag på räkorna snabbt tillsammans med flingsalt. Och sen i med dom i röran,satte i finhackad isbergssallad,,,rör ihop o servera :) Så egentligen är det endast detta man behöver ha hemma

Går att variera hur mkt som helst o ha helt andra "mått" än vad jag hade,jag gjorde så det blev som en portion max. De där ser man ju,beror ju på vad man tycker om att ha i...kanske mindre av nåt.Och detta var ju en liten portion med tanke på att det var ett litet kvällsmål bara för att äta nåt ;)

Det har varit en underbart varm dag idag. Hoppas på samma imorron. Och imorron ska jag ju och träna. Pjuh

Detta blev ett kort inlägg,jag är för trött.

Go natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela