catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Go kväll

Publicerad 2012-05-31 23:36:31 i Allmänt,

Känns som att jag inte varit hemma nåt idag. Och det trivs jag med. Att få uträttat massa saker :)
Min dag startar alltid halv 7 då jag går upp för att få min dotter till skolan. Sen fixar jag frulle till mig själv och sen brukar det vara full rulle. Idag var det läkarbesök 10.15. Fick idag fastställt mina diagnoser. Visste inte att det var klart för ett tag sen hahaha. Man har varit så off och trött och sliten och allt så jag har inte hängt med. Men magnetröntgen,blodprover och min hjärtregistrering visar mkt. Och givetvis mina symptom jag har som är ett helt A-fyra ark. Fy fan,visste inte att jag hade så mkt besvär förrän jag hade skrivit ner alla när dom bad min göra det :)

Dom har gjort olika tester och ja allt dom kan tänkas göra. Men en av diagnoserna har 3 st läkare varit inne på direkt. Men ibland ska de många läkare innan man får riktig hjälp och diagnos.
Jag är tacksam att jag fått mina diagnoser,för då kan jag gå vidare lixom. Man vet varför allt är som det är.
Jag har inte behövt kämoa i fleeeera år som många gör. Jag fick hjälpen fort,men det kanske var för att röntgen o prover visar utslag.
Jag har fått kämpa,det har jag. Och inte gett upp. Men det är egentligen inte mot läkarna utan försäkringskassan som nästan tagit kål på mig. Usch. Lider med dom som blir långtidssjukskrivna. Man orkar inte vara sjuk. Det är stressande vara sjukskriven i dagens samhäller. Och ständigt intyg och övertygelse somändå kan sluta med incke betalt osv osv

Nå nu vet jag i alla fall mina sjukdommar och dom är inte lishotande men jag blir aldrig frisk heller. Men det finns medeciner och sånt.

Jag är så glad över detta. Faktiskt. Att gå i ovisshet det äter upp en.

Nå efter sjukan drog jag och tittade på när dotterna var med i trekampen,hon är så duktig även om det inte blev medalj detta år.

Sen var det dejt med pinglorna på lilla hotellet. Oj vad kul vi hade,som alltid. Jag trivs med dom

Sen drog jag och Jea iväg o shoppade lite. Och ja vad säger man. Vilka svammelbyttor vi är hahahahaha

Hem en sväng sen bara för att fixa tidig middag åt gumman min för det var ju träning kl.17. Medans hon tränade drog jag till min mor och hennes karl och åt bruna bönor medn fläsk,lök o korv som var stekt så gott ihop



Sen drog jag och Bosse till blåbärs och hjälte till att hämta en en superfin soffgrupp till deras ute plats :)

Efter det var det bara hämta upp gumman från träningen,åka till mor och duscha allihopa. Gumman fick kvällsfika där och sen hem. Pjuh.

Önskar nu att vi ska få lite värme,för nu har det varit sjukt kallt i några dagar

Tittade just ut och insåg att nu har vi ju ljust dygnet runt. Tänk när solen är framme till midnatt. :) så fint

Nu är ju klockan 23.30 nästan



Kolla här föresten på min ena gosiga kisse
Hon är mattes kisse. Hoppade upp på soffan när jag åt frulle och sträckte ut sig och jamade tills jag kliade henne hahaha
Så sööööt


Jag älskar verkligen mina katter och dom är som hundar. Går att lära och uppfostra. Bara man behandlar dom som man ska. Jag klipper klorna på dom med enkelhet. Dom är innekatter så jag klipper dom. Sen kan dom sitt. Dom kommer när jag ber dom komma. osv osv...dom får vara ute i koppel,eller ja linor. långa linor. Så när jag tar fram selarna så kommer dom springandes,då vet dom att dom ska få gå ut. :) sen är dom ute ett tag. Jag tar in dom när jag tycker att dom varit ute nog länge och direkt innanför dörren tar jag av selarna. Så dom vet vad som gäller där. Precis som en hund. Jag har lärt mig att dom som säger att det inte går att lära en katt nåt och att dom är så vilda osv,det är så fel,jag har själv varit en av dom som sagt så,är hundmänniska i från grunden. Jag har "hatat" katter utan att veta varför...det är lixom en ful ovana kan man kalla det. För ja jag har då blivit omvänd när jag nu haft katt några år så jag vet ju hur dom funkar. Det är som med hundar. Det beror på ägaren hur dina djur bli. Så är det.

Nåja
Imorron ska jag storhandla,bunkra i kyl o frys så jag kan fortsätta min kolhydratsfria livsstil. :) njuta av det. Och hoppas på att det kommer hjälpa.  Jag mår skitdåligt av att se ut som jag gör och även fast jag vet att det inte har med maten att göra så mår jag skit i alla fall. Fy fan. Nå hoppas på att det snart ger resultat. Jag ska fan vägra äta medecin fram tills det ger nå hahaha...fast det är ju dumdristigt,satan vad jag skulle få lida. Men detta ska gå.
Och med detta säger jag go natt

Huvudvärk from hell

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela