catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Äntligen kväll

Publicerad 2012-05-23 22:12:01 i Allmänt,

Jag är toktrött

Och jag glömde ju fota min goda middag. Rackarns också. Men fläskfilen blev jätte god. Jag strimlade den,eller mer skar tunna tunna skivor som jag delade på mitten. Fräste den o sen i med purjolök OCH rökt skinka för att dryga ut den lite. Salt å peppar. Lite soja i för färgen o vatten. Puttrade på ett tag,låter ofta vattnet koka in i köttet några ggr...jag sätter alltså inte mkt vatten åt gången. Det blir så smakligt då :) Sen satte jag creme fraiche i slutet. Mumma.

Imorron har jag redan klart vad jag ska äta. Frukost omelett as usually. I den ska jag ha skinka,purjo o ost. Serveras med nåt fettigt till som smör eller majjo. Tror jag.

Lunch cesarsallad med en kall sås till...vet ej ännu vilken . Men jag har en sås som är gjort av detta

Caesardressing à la LCHF
2 ägg
6 sardellfiléer
3 msk pressad citron
några stänk worcestershiresås
8 msk riven parmesanost
2 pressade vitlöksklyftor
3/4 dl olivolja
3/4 dl vispgrädde
svartpeppar

Detta har jag i själva salladen

Caesarsallad à la LCHF 4 port
4 normalstora kycklingfiléer
1-2 krukor romansallad
hyvlad parmesan
1 paket bacon
Ägg


Till middag blir det en spenatsoppa med räkor i som är sååååå god. Jag rynkade på näsan när min mor sa att hon skulle bjuda på det men ååååå vad den var dog. Brukar ha aioli till. Recept har jag inte nu. Men det finns hos min mor.

Sen brukar det bli nåt litet på kvällen. Och en mugg te .

Nåt jag bara måste göra nån dag är Airams kålgott. Ojojoj hur gott det är. Och mättande.

Jätte bra sida med många tips o ideer

http://airamsmat.webblogg.se/

Denna är också bra

http://56kilo.alltforforaldrar.se/


Imorronbitti blir det denna frulle tror jag bestämt





Nu tittar jag ut och det är så ljust ute. Nu är sommaren strax här med värme också. Tänk att vi har ljust dygnet runt nu. :)

Imorron ska jag ha en lugn dag. Känns i kroppen då jag varit igång liiiite för mkt...eventuellt räfsa lite grann. Träning blir det först på fredag :)

Just ja,jag har ju nu provat en ny body splash...men den slog inte Love Spell,den är fortfarande favoriten så vill ni ha nåt som doftar uuunderbart beställ denna...och den doftar länge också




Just nu behöver jag hitta en bra body lotion..jag är så torr på huden efter utlandet. Men vaaad....några tips?

Nu ska jag se BB o sen hopp i snarklådan

Sov gott










Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-05-24 13:15:36

Åh ska testa ceasarsallad i helgen :) Vet du vad man ska tänka på när man väljer dressing? känner mig inte så ambitiös så att jag kan göra en själv...

Postat av: Catrin

Publicerad 2012-05-24 21:49:46

Du kan använda färdig Aioli om du vill. av märket Delikatess Fabriken tror jag det var. Bearnaisesås kan du också köpa,färdig. Finns en som är jätte god i lite rund genomskinnlig burk. Det är vad jag kommer på just nu. Men håll annars koll på innehållet då du kollar på en dressing. Kolhydraterna. Det ska vara max 5 g per 100 g. Då är den bra.Vill du inte köra jätte strikt kan de nog vara max 10 g per 100 g. Jag vill också gärna ha färdig dressing. Jag är lite lat ;) Det ska vara enkelt,det har jag nog skrivit 100 ggr snart hahaha..vad kul att du ska försöka med detta. Jag hjälper dig gärna. Det ska inte vara jobbiga rätter med 100 olika kryddor o andra grejjor som ska i. Håll det enkelt när du gör mat. Grillad kyckling tex. Och ha nån god dressing till. Enkelt om man orkar göra sj s är det ju creme fraiche o majonäs,lite örtsalt o vitlökspulver. :)o en sallad till eller nåt sånt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela