catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Okej

Publicerad 2012-03-20 12:10:52 i Allmänt,

här går det segt. Men hinkar kaffe för att vakna till,är så otroligt trött igen,det går i vågor och det är SKIT jobbigt. Och igår på VC fick jag ett till svar på varför jag är så jäääävla trött...jag är ju det av det reumatiska jag har pluss att jag har fibroliknande symptomer som gör att jag har smärta i hela kroppen och det gör kroppen jätte trött. Jaja....men vid lite andra frågor som hur är det med hjärtat...ja hmm joo det är väl bra,tycker väl att det är lite väl livligt men det är väl min stress av allt???!!! Ja hur då stressigt...ja jo det slår fort och ibland stannar det till för att den slå igång med hård kraft så jag upplever att jag tappar andan och sen är det som vanligt igen fast snabba slag...okej...sen känns de konstigt och börjar som peka mot hjärtat/bröstet och innan jag säger klart säger läkaren,är det som att det bubblar där,JAA exakt,hur visste du de??!! Jag för du har mest troligen nåt som heter jowaegnbjopavnjoafh ja ni vet,latinska ord. Men jag ska lyssna på hjärtat o sen tar vi EKG. Lyssnade och LYSSNADE och sa,men du har ju ett blåsljud också,jahapp...men det är inget farligt så bli inte orolig att jag kommer remitera dig till medecin i S-byn där dom gör ultraljud av hjärtat och du får hem en hjärtmoj som ska mäta hjärtat i några dagar. Happ. Nä inte blev jag orolig va hahaha jo jag blev ju de,är det därför jag är trött...man ´får medecin mot det jag har...som inte är farligt. Men jag har en snabbare hjärtrytm än normalt och extraslag med uppehåll osv...har ju haft så här nå år men inte tänkt på mer än att det är av stress,men där gick jag bet. Nå skitbra dom kollar upp osv...men ja kan vara ytterligare en orsak till tröttheten. Och andra vanliga symptom var också hjärtklappningen då,svimningskänsla,yrsel,andfådd...tack! Känns igen. Min läkare sen september 2011 har löst många ? verkligen....jag är så jävla förbannad där jag gick hos Hermelinen i tror om att jag hamnat rätt,att jag skulle få hjälp där,allt han lovade och alla remisser han sa sig ha skickat....men inget av de stämde ju...där gick jag från mars till september för att sen få ett avslut utan att jag fick komma dit jag kämpat för att få komma,reumatalog och magnetröntgen...fatta hur många sjukskrivningsdagar som gick i tomma intet...tänk hade jag fått min läkare jag har nu...tänk vad långt vi varit då och hur jag hade sluppit denna misstänksamhet kanske från håll o kanter...jag ska trycka upp mina papper sen i ansiktet på er som trorr man simulerar typ eller att det suttit i huvet! Även läkaren i Hermelinen ska få lite papper. Då jag orkar! Just nu har jag lite annat som är viktigare o energikrävande. Remiss till medecin och sen reumatalogen igen i april.

Just nu måste jag vara glad att man löser alla frågetecken...så jävla skönt vad man än får för svar lixom,man blir inte friskt av svaren men man kan gå lite grann vidare och man förstår varför värken finns,varför tröttheten finns,mina febertoppar,mina hjärtrusningar osv osv...det är svårt jobba sig framåt när man inte vet varför...får man ett svar kan man gå vidare...ni hajjar säkert.

Idag ska jag försöka komma mig ut i finvädret. Så underbart ute. Igår tog jag en längre prommis än jag brukar,inte bra för höften,satan vad ont de gjorde sista biten. Men de var ju så sköööönt!

Middag idag har jag ingen aning om vad jag ska göra,just ätit upp den goda rättikagratängen jag gjorde för nån dag sen...smakade som potatisgratäng. Mums!

Måste komma på nån god mat. Men vad. Nej men nu ska jag se om jag kan lösa lite barnvakt i eftermiddag. Är ju våran wifedate idag men jag kanske missar den pga fotbillsträning osv...men jag ska kolla lite nu

Ha en underbar dag



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela