catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Jävla skit!

Publicerad 2012-03-02 14:48:30 i Allmänt,

Jag visste väl det egentligen men va faaan jag trodde nånstans att jag inte skulle få mer ont av gymmet. Men jo så är det,jag får ju de. Fan fan fan. Ja alltså inte träningsvärk nu utan där jag redan har mina problem blir värre...nå men jag ska prova ett tag till. Gillar ju gymma,vill ju gå ner i vikt,tajta till kroppen efter denna jävla kortisonbehandling. Och sen att gymma o hålla igång är ju så bra för både kropp och själ. Nåja nåja...jag kämpar på och annars kanske prommisar får duga. Jag har ju nu fortsatt på min resa med att ta bort dom flesta kolhydraterna och kör LCHF så strikt som möjligt :) Jag har varit jävligt hungrig igår...och huvudvärk. Säkert för lite vatten. Och kanske för lite fett Nå jag ska fortsätta med detta och det brukar bli bra efter ett tag. Känns rätt fort då man skippar kolisarna...man går ju ner av bara de. Kul :) Jag gcik ju ner 7 kilo på 6 veckor sist men sen kom alla medeciner ivägen och jag gick upp som ett pluffs fast jag knappt åt... Men nu rackarns ska här bli andra bullar :) Jag räknar inte just nu som jag gjorde sist jag åt lchf,då höll jag koll på vad jag åt på matdagboken.se...ska nog göra de på nåt tag...kanske redan till veckan. Då vet jag att jag får i mig det jag ska och att jag inte äter för mkt...eller för lite Idag ska vi äta foundy här och det funkar ju och jag ska bara ha nå dressingar till tror jag...och sallad :) Dom andra får hasselbackare eller nåt så enkelt som strips. Jag måste ha tartarsås och det är ganska så lchf...den innehåller: tomater,ägg,lök,kapris,gräslök,inlagd gurka och majjo. Kapris o inlagd gurka kanske inte är så jätte bra men kapris har man bara en matsked av och den inlagda gurkan rätt mkt,kanske som 2 st hela saltgurkor. Men sen äter man ju faktiskt inte så mkt av den,eller jooooo den är nå så jävulskt god! hahaha.


 Så här ser receptet ut

 2 ägg
2 tomater
1 gul lök
 1 msk gräslök
1 msk kapris
ca 2 hela inlagd gurka. Jag har vanlig inlags smörgåsgurka som jag måttar upp :)
 3 dl majjo :)

 Allt hackas smått! Jag hackar i en slags mixer. Det ska ju bli som en dressing mer,liknar lite orientdressing i konsistensen :) jag hackar äggen för hand men allt annat mixar jag till väldigt smått. blanda ihop allt och det ska gärna stå några timmar för att mojsa till smakerna,gärna över natten Har en bild på hur det ser ut men jag får fan inte in den utan att tappa det jag skrivit,bilden lägger sig på en egen sida,gaaaaah Just ja,jag har faktiskt beställe hem Katrins lchf bok ;) Alltså Bingos Katrin :) Sen har jag beställt hem en annan lchf bok. Så det blir intressant,lite mer ideer. Nu ska jag fixa till det som middagen ska bestå av så på återseende.

Ps. Fastna nu inte i att det är kapris i receptet,jag har bjudit många på denna dressing o alla har älskat den o jag har först efteråt berättat innehållet o reaktioner brukar vara,men fy jag som inte gillar kapris,eller samma med smörgåsgurka...men vet man inte vad det är i så brukar alla gilla den hehe. Ds...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela