catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Go morron

Publicerad 2012-03-03 08:33:58 i Allmänt,

Sitter här i soffan,slagit på tv.n. Fått i mig kaffemuggen nr2. Jag skulle aldrig kunna leva utan kaffe. :)
En annan dryck jag nu börjat med är Celsius. Tar den innan jag tränar. Den sägs ju vara bra och göra en pigg och förbränna mer. Jag hoppas på de :)

Just fått iväg dottern som är på cup idag,hemma som tur är. Ingen långresa. Ska dit och se när matcherna drar igång. Ska göra matsäck att ta med,varm choklad,mackor osv. :) Ikväll har jag tydligen lovat ta fram frukt o bär av olika slag och göra en chokladsås till och vispad grädde.

Fick en plötslig känsla av orättvisa just. Det handlar om en sån grej jag inte går och tänker på ständigt men just idag kom det upp. Just detta datumet gjorde att mina tankar drog iväg...jag grattade en vän som fyller år idag och i samma veva slog de mig att min storasyster hade blivit 42 år idag om hon fått leva. Hon gick bort när hon bara var 10 år. Samma ålder som min dotter är nu. Jag var 9 år.
Den hemska är att hon hade levat om det inte hade varit en läkarmiss som gjorde att hon gick bort.....och det är hemskt att hon är borta. Jag fick aldrig lära känna min storasyster. Det känns. Och jag har fått se mina föräldrar lida nå enormt. Som om inte det skulle vara nog så har jag haft en storebror. Han var 5 år äldre än mig. Han gick bort samma år som Estonia gick under,Estonia gick under 28 september 1994,min bror omkom 27 september 1994,alltså dagen innan Estonia. En arbetsolycka var det. På Assi. Fy fan! Jag var då 23 år och han 28 år. Så jävla orättvist. Och jag kan faktiskt vara avundsjuk på som som har sina syskon. Det är jag kvar nu av 3 syskon. Hur mina föräldrar klarade av detta förstår jag inte. Att jag klarade av det var ju en nog står prestation. Men tänk förlora sina barn.
 
Det har gått bra för mig i alla fall. Jag har blivit stark av detta även om jag vet att folk kan säga annat bakom min rygg,men det är dom som INTE känner mig nog bra som öppnar sin mun. Jag vet att jag kan reagera stort i sammanhang där jag anser mig orättvist anklagad eller behandlad men det är för jag hatar orättvisor!!!! Och jag har så ofta fått försöka överbevisa att jag faktiskt inte sagt de eller de eller gjort de eller de,men med tiden har jag försökt lära mig att har nån bestämt sig för att dom anser "saker" som inte är sant så kan jag ändå inte överbevisa att den har fel. Så är de ju.

Nu ska jag i alla fall fixa klart o åka för att titta på cup :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela