catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Detta är värt att läsa för det är så sant så

Publicerad 2012-03-12 08:35:06 i Allmänt,

Ett vanligt missförstånd inom LCHF är att "man kan äta hur mycket som helst och gå ner i vikt, bara man inte äter kolhydrater". Så är det tyvärr inte..

Men vad som bl.a. händer när man plockar bort kolhydraterna är att du oftast äter mindre energi utan att behöva bry dig, framförallt onödig energi. Du har ju plockat bort ett av de tre energigivande näringsämnena, kolhydrater. Det är bl.a därför många lyckas utan att hålla koll på energiintaget.

Det är dock vanligt med motsatsen, dvs att du inte går ner i vikt just därför att du äter för mycket mat helt enkelt. För högt energiintag kan i sin tur bero på olika anledningar, mättnad/hunger, beroenden m.m. Du bör alltså även titta på ditt energiintag när du äter LCHF.


Har stött på många som inte går ner men jag hör ju att dom äter för mkt...

Jag håller mig på ett intag av max 1400 i intag om dagen och när jag går neråt i vikt så minskar jag det eftersom för att fortsätta gå ner. Inte med mycket utan lite grann och jag håller reda på detta via en sida jag är med i. Detta gör jag nog fram tills jag har lärt mig äta rätt :)

Tjoflöjt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela