catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Fredag!!

Publicerad 2012-06-15 15:32:46 i Allmänt,

Äntligen helg. Ja nu känner man ännu mer att det är helg för jag har börjat jobba igen. På mitt jobb som Sales Agent på TallinkSilja. Där kommer jag sitta fram tills vi får gå. Vi är ju alla varslade men inte fått ett datum ännu på när det är dags,men vi alla tror kring årsskiftet.

Jag har ju varit hemma ett år. Sjukskriven och utredning av min värk i min kropp och andra konstiga symptom jag har. Och det är klart nu. Det är så skönt. Man kan lixom gå vidare,jag vet varför jag har värk och varför jag har allt de andra hundra grejjorna jag har. Ett steg i taget. Sen har jag varit tjänstledig ett halvår. Och detta året har varit så värt de. Det har varit jobbigt,jag har fått kämpa och gråta och slita. Men ja det har varit värt det. Nu tycker jag det är kul att vara tillbaka på jobbet,än så länge på deltid men i alla fall. Vet ju att det inte är ett jobb för min kropp,de där statiska,monotoma...känns redan men jaja det får gå,det är inte länge kvar om man säger så. Ska försöka öka upp till heltid ganska snart då det faktiskt handlar om pengar. Tyvärr.

Vädret är väl si så där just nu. Vi har fint då och då och sen kan det lika gärna vara grått o trist med inslag av regn :(

Men kvällarna är så fina då solen lyser och det är ljust fast klockan är efter 23...vi har ju ljust dygnet runt nu. Det är lite jobbigt gå å lägga sig då :)

Hemma är det ännu inte klart med dusch o bastun. Less. Men men kan inte handla mer än nån dag nu tills det är klart. Åh vad det ska bli skönt få duscha hemma!

Svårt få med hur fint det blir...har på bastun iaf...duschen har ännu byggpapp på golvet o sånt så det ser bara jävligt ut.



Blir sååå fint...

Detta har jag by the way investerat i för nån dag sen....den är faktiskt jätte bra som allt i allo kräm...har den just nu på hals o bröstkorg...men funderar på om man skulle prova den i ansiktet också när mina produkter är slut...faaaast Mary Kay är ju som så bra i ansiktet så njaaa vi får se....
Men prova denna...den är omtyckt av många och verkar vara bra sen länge tillbaka...och inte spec dyr...var det kring 130 kr



Men som sagt. Mary Kay är det bästa jag har provat till mitt ansikte hittils så jag vet inte om jag vågar byta ut det...men denna A creme ska jag ha på hals å bröstkorg...har den som handcreme också lite grann :)

Var till min granne här en dag,tror det var tisdag.
Då bjöd hon på detta iskalla jordgubbsvin och väluppfostrad som jag är tackade jag ju inte nej ;) hehee



Matlagningen går si så där...men gjorde i alla fall torsk i ugnen igår. Hyvlade morötter med osthyveln(dom blir klar fortare då ) la det i botten på en ugnsform,i med skivad lök och skivad tomat...på med lite flingsalt. Saltade och pepprade torskblocken,la dom på denna grönsaksbädd. In i ugnen en 10-15 minuter i 225 grader...tog ut den och hällde äver typ en beschamelsås...och in i ugnen igen tills såsen fått fin färg...det blir det idag...med mos till...jag ska försöka äta blomkålsmos.

Men som sagt,maten går si så där...men jag ger mig inte...ska bort med de mesta kolhydraterna...äta mer protein o sallad...och nån sås till...sånt mår jag så bra av,får sån energi...jag känner mig nästa bakis och jätte fluffig när jag äter kolhydrater...och blir trött av det ....jag som är nog trött av min sjukdom

Men det kommer...och prommisarna kommer...det känns så bra just nu med mkt så snart snart snart är jag där jag ska vara med mat,motion o sånt...viktras är ett måste...men ja det kommer det också

Nu ska jag ut och rengöra katternas öron...dom kan ha öronskabb...så jag rengör nu i några dagar med öronrens...sen ska jag ge en droppe av ohyremedel i nacken på dom och hoppas att det blir bra...det är på veterinärens rekommendationer så jag hoppas det blir bra...sen ska dom avmaskas också..en riktig sommarkur för dom :) ...och här behövs sommarstädas i hela huset...dammtorkas,dammsugas o skuras...pjuh...jag ids inte idag...nä faktiskt inte...jag vägrar...behöver tvätta mattor också som inte ryms i tvättmaskinen...åååååh

Hej då

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela