catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Tisdag

Publicerad 2012-07-10 11:33:38 i Allmänt,

Sitter på jobbet. Men bara till 14.30 idag. Och sista timman så är det info. Vi hoppas att vi snart får ett datum på när man blir uppsagd,vi är ju lixom varslade men det hänger bara i luften allt ännu,vi har gått länge nu varslade.
Sen får man börja planera vad man gör efter man är klar här då. Plugga kanske och jobba under tiden. Ja vi får se.
 
Idag har vi mulet ute men varmt. Känns trist att sommaren är så långt gånget och vi har inte haft mkt sol. :( Man blir så pigg direkt man kliver upp och solen strålar på. Men när det är mulet så blir man lixom vädret.
 
Jag är i en svacka just nu. Tror det är av att jag har mer värk igen. Värk har jag varje dag men nu är det rätt mkt sämre. Och jag blir tröttare av det. Folk imin omgivning säger att dom ser att jag jobbar,det syns på mig. Värken tar ut sin rätt. Jag hatar att inte vara som jag varit,pigg och alert,kunnat göra allt möjligt och gillar ju att vara i farten. Men jag mår bättre när jag är igång än när jag sitter statiskt som jag gör här på jobbet. Men just nu har jag inte annat val än att försöka bita ihop och vara här tills vi alla får gå. Öka upp arbetstiden så fort jag kan. Det handlar ändå om massa kronor per månad att inte kunna jobbaheltid,men ska försöka,men är livrädd bli jätte dålig då. Men men...
 
Satt och funderade på en kryssning medans man fortfarande är anställd. Vi har ju ändå bra förmåner. En Helsingforskryssning. Tror det kan bli det mot hösten kanske. Eller i augusti. Vi får se.
 
Älskar dessa båtar som går till H-fors. Stora och mysiga. Och shoppinggata genom båten med resturanger och affärer.
    
 
 
Nu ska jag gå mot köket och få mig nybakt fika. Det doftar underbart där inne :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela