catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

onsdag

Publicerad 2012-07-18 17:57:29 i Allmänt,

och vädret har varit underbart idag med.
Kom tyvärr massa moln hemma hos oss så jag tänkte att jag tar och cyklar till min mor en sväng. Sagt o gjort. Jag cyklade dit. Drack kaffe och åt laxmacka,sen hem igen. Ptjaaa jag är nöjd,avverkade 2,2 mil :) Alltså det är inte spec jobbigt cykla,klart jag blir svettig,men jag får inte ont i kroppen som när jag har varit ut och promenerat. Det är skonsammare att cykla.
 
Tänkte försöka piska kropphelvetet så det far några kilon! Så less se ur så hör och inget hjälper. Jag vet att det kan ta tid efter medecinerna,men jag ska få igång proceduren! Orkar inte må dåligt. Och det är skönt att cykla. :)
Tog bilen till jobbet idag eftersom jag redan hade gjort bort min motion för idag :)
Blir vilodag imorron. Eller kanske en prommis. Ska ta de lugnt....
 
Lite ont i ryggen har jag,men det r nog lite muskelvärk...känns som det. Har en skitbra cykel och jag märker att det känns att man varit mkt på spinning,man vet hur man ska cykla helt enkelt :)
 
Imorron och på fredag jobbar jag till 12.30. Så sen har man hela dagen på sig att sola eller fixa inomhus. Ska fixa i gummans rum,möblera om som hon vill ha det. Jag önskar att jag kunde köpa färg och måla om också som hon så gärna vill. Men det handlar alltid dom där pengarna som itne finns. Och nu kanske jag inte ens får godkänt av f-kassan när det gäller min sjukskrivning.. usch....hatar detta....jaja. Nä vi måste titta på din sjukskriving om den godkänns...vaddå godkänns...jag har gått in på halvtid och ska stega upp mot heltid sakta men säkert. Och jag har mitt sjukintyg...håhåjajaaa.
Nå jag orkar inte tänka på det. Jag blir så stressad vara sjukskriven. Papper som inte duger och osv osv....och jag som känner att halvtid är mer än nog just nu,har redan litiv sämre men har ändå tänkt bita ihop...det är ju som sagt tidsbegränsat här nu....hade vi inte varit uppsagda hade jag aldrig gått tillbaka hit,då hade jag sagt upp mig o tagit mina 45 karensdagar. Men nu när det gäller max ett halvår till och jag hittade lixom inget fast jobb på mitt halvår som tjänstledig,så då är det här jag är nu.
 
I helgen är jag i alla fall ledig,eller ledig och ledig,behöver gå igenom huset så det lär väl ta några dagar,sån där riktig sommarstädning...men jag tar hjälp. Jag har blivit duktig på att ta hjälp,fattar inte idag att jag orkat fixa allt förut,det har jag alltid gjort vare sig jag bott med någon eller inte....jag har varit den som städat,lagat mat,klippt gräset,skottat snön och allt de där...fy fan,de skulle jag inte grejja i dagens läge. Och det är lite trist...men vad gör man.
 
Måste lyssna o tänka på kroppen.
 
Nå i alla fulla fall,när jag nu slutar efter kl.19 ska jag hem,duscha o koppla av i kvällsolen som jag har på min altan. Mett ett kallt glas rose! :)
 
Bara njuta o vara.
Har en lycka i kroppen.
Mår bra just nu på många sätt o vis :)
 
 
By the way
Är livrädd bli lika dålig igen som jag var för över ett år sen då min sjukskrivning började sin resa....fy fan hur dålig jag var egentligen...värken höll på att ta livet av mig,och all denna ovisshet. Varför man har så ont och på dom mest konstiga ställen,den ojämna hjärtrytmen och allt. Att ha fått massa svar om varför har gjort mitt liv lättare,men inte mindre värk så klart. Man kan hantera det på ett annat sätt och jag har mina medeciner och sjukgymnastik osv.
Men jag är fortfarande rädd bli så dålig av all stress och sånt som är över mig nu. Och att kansek måsta in på heltid direkt om jag inte får pengar från f-kassan...det kommer bli hemskt...jag är rädd.
 
Håll tummar o tår för mig att jag ska få gå in i lugn o ro som min läkare anser att det ska vara.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela