catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Long time ago !

Publicerad 2012-07-03 11:58:27 i Allmänt,

Ja nu är det länge sen jag varit in här. Har börjat jobba som smått och det innebär att jag är tröttare än nånsin och har mer värk. Jaja jag startar med gnäll i min blogg. :) MEN jag tycker det är både kul och skönt att vara på jobbet igen. Jag är inne på halvtid än så länge men hoppas på att kunna öka upp snart.
 
Vädret har gjort att man hellre jobbat än varit hemma. Varit svinkallt och regningt hur länge som helst nu.
Men idag gott folk har vi sol !! Yes! Äntligen.
 
 
Idag börjar jag inte förrän 15.30 och fast det är sol ute så sitter jag här inne och gör ingenting. Idag känns det helt rätt att göra just ingenting.
Startade min dag med att kliva upp sent,halv 10!!!
Fixade kaffet och under tiden vevade jag ihop ett bröd från lchfklubben. Ett färdigt kitt som jag bara satte i vatten i. :) Hoppas på att det ska smaka gott.
Sen gjorde jag ett microbröd. Tar max 2 minuter i micron.
Gör på ett ägg,25 g smält smör,salt och 1 dl mandelmjöl. Vispar upp ägget,i med salt och mjöl,vispa lite till o i med smöret o vispa. Sen häller jag den lilla smeten som bli i en liten efterrättsskål och in i micron. I min micro tar de ca. 1,5 minuter. Sen lägger jag brödet på skärbrädan o vilar lite. Sen skär jag det på mitten o delar dessa igenom så jag till slut har 4 delar. :) på med smör,ost o gurka. Mums. Det tog ett tag innan jag fick till det som jag gillade det. Först hade jag det för länge,sen för kort stund. Nån gång delade jag smeten i 2 formar,men då tyckte jag det blev för torrt o konstigt så jag har hittat mitt sätt o jag älskar detta bröd. :)
 
Man kan givetvis dela det rakt igenom så har man 2 havlor :)
Oooo kollade just in i ugnen,brödet där inne ser underbart ut...hoppas hoppas det smakar gott också. Det är under 5 g kolisar per 100 g i det brödet. Kommer lägga upp bild på det sen :)
 
På tal om mat. Det går si så där. Jag blir dålig på att ta hand om mig när jag får stress i kroppen och det har varit lite stress att börja jobba osv. Sen när jag vet att medecinerna jag ätit orsakar att det kan ta lång tid innan nåt ger resultat så blir jag stressad av bara det. :( det är verkligen inte kul att ogilla sin kropp. Att knappt vara bland folk. Jag känner mig verkligen som en heffaklump. Det är sjukt jobbigt. Men det ger sig väl snart då jag är förbi platån. Skulle önska jag hade råd med personlig tränare så man fick en kickstart på även att röra sig. Nåja. Jag ska bli bättre på att vara glad o positiv. :)  då orkar man äta rätt och börja motionera också. Gnäll gnäll gnäll idag. Usch ;)
 
I helgen har vi i alla fall varit i Piteå hela helgen. Varit fotboll. Piteå Summergames. Tjejjerna hade otur i sista viktiga matchen där vi förlorade med 1-0 via självmål. Annars hade vi varit i semifinal. Men till slut hamnade dom ändå på plats 17 av 68 lag tror jag det var. :)
 
Nåväl.
Ska snart hoppa in i duschen. Är jätte nöjd med mitt nya schampo o balsam jag beställt. Storpack!
 
 
1500 ml schampo och 1500 ml balsam. Inte ens 400 kr för dessa. Och räcker sen en evighet.
 
Ooo nu är brödet klart,det ser bra ut och doftar underbart. Detta borde man kunna rosta :)
 
Ska bli spännande prova detta sen.
Nu ska jag göra ett ryck här och plova lite,tänk att man alltid har nåt att plocka varje dag fast man gör det varje dag haha
 
Lev o må :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela