catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Ja ni

Publicerad 2012-07-25 15:09:19 i Allmänt,

mina inlägg är inte mycket att läsa när dom väl kommer.
Jag är i en formsvacka just nu. Ryggen som pajjade,fick ävn njurbäckeninflammation och sen har F-kassan nekat mig ersättning för sjukskrivningen. På halvtid. Hur ska jag ens orka ta tag i det och ev få ett "bättre" intyg. Vet inte om jag ska lägga ner nån energi på det. Att vara sjukskriven idag är det värsta som finns. Finns inget mer stressande än det. Nä jag får se,jag kanske måste låta det vara och ha min energi som jag har till det jag ska orka med vardagligen.
 
Det får gå ekonomiskt i alla fall. Jag ska INTE stressa upp på mer tid bara för det och sen krascha helt och hållet. Nä jag ska ge det tid och gå upp när jag är redo.
Jag ska tänka på mig ch mina nära och kära. Så det så.
Klokt. Men fattigt. Men ja klokt.
Jag vet att jag far så illa och börja gorma emot och fixa nya intyg och övertyga och allt de där...nä nån måtta får det vara.
 
Känner att jag är sjuk. Dessa sista dagar har varit jobbiga. Tröttheten och det onda. Penicillinet som gör mig trött,illamående o skallebank. Men det går över,men när man är mitt i det mår man piss.
 
Jag gör ingenting. Orkar ingenting. Men imorron kommer min gumma hem och då får jag mer energi av bara det. Då måste man igång med rutiner även fast man mår dåligt. :) Hon ger mig glädje och livskvalite. Underbara unge. Denna kloka omtänksamma dotter jag har. Jag är så stolt över henne. Och hon är det bästa jag har. :)
 
Jag ska försöka hänga på mot IKEA idag. Ska inverstera i lite grejs till gummans rum. Jag har möblerat om där(med massa hjälp) och fixat. Tänkte se till att det är annorlunda tills hon kommer hem. Hon vill så ha ommålat i sitt rum igen. Och nu har jag även köpt hem färg. Men det får vänta ett tag med att målas. Och så vill hon ha en fondvägg. :)
Kan hända vi går in på nån annan affär också om min kropp orkar med det. :) Får ibland kommentarer som - hur kan du ha så ont när du dammsuger,eller hur kan du ha så ont när du kan laga mat,eller hur kan du ha så ont som du säger när du kan klippa gräset? Jag blir så förbannad. Jo jag har ont,varenda jävla dag. OCh saker blir liggandes och lidandes pga det. Jag dammsuger för att vem ska annars göra det när det till slut rullar dammtussar överallt och blir äckligt...jag måste ju göra det själv,jag har ingen hemhjälp,men ni ska veta att efter jag dammsugit,även om jag tar det lugnt,och i små steg så är det bland det värsta jag gör. Får så ont efteråt. Men som sagt. Jag måste ju göra det. Sen laga mat,samma där. Jag har en dotter som behöver mat och då måste jag göra mat. Ingen lagar maten åt mig. Och samma där. Att stå och göra mat längre tid än makaroner o korv blir ett helvete för kroppen. Men jag måste ju. Och många gånger sitter jag ner o gör det :). Sen klippa gräset. Jo jag har en självgående klippare och tar nån längd här som var. Och allt detta är livskvalite för mig. Att få göra nånting. Jag vill inte bli ett stillasittandes kolli. Det värsta är att när jag var igång och jobbade heltid så blev inget av detta gjort. Jag kom hem och sen sov jag resten av dagen,var arg och sur och irriterad,orkade knappt ta hand om dottern med allt vad det innebär. Satte jag mig ner i soffan med henne så kände jag att jag blev så trött att jag skulle somna om jag inte gjorde nåt. Så då varvade jag upp för att orka vara vaken tills hon somnat för kvällen...Fanns absolut inget kvar när jag kom hem från jobbet. Hemskt och det ska inte hända igen.
Därför har jag bestämt att jag måste lägga min lilla energi jag har kvar till mig och henne. Inte rusa in på heltid och bli som tidigare. Nä nä nä. Jag vill ha kvar lite energi när jag lämnar jobbet så jag får ha livskvalite hemma. Det är ju så det ska vara. Dagens samhälle är hemskt då folk arbetar fast dom är jätte sjuka. Usch. Jag lider med alla dessa som får nekande för ersättning dom har rätt till. Fy fan vart är världen på väg.
 
Nåväl. Tittar ut och det är så trist väder,som vanligt. Grått och blåser. Därför blir nog en tripp till Haparanda och Torneå bra idag.
Imorron blir en spännande dag,frissan,jeeeej.
 
Och min dotter kommer hem. :)
Helgen jobbar jag bara kroppen håller med om det :) och det är cup i Torneå för tjejjerna. Lördag är jag ledig så då hänger jag med o kollar.
 
Jag ska slå på lite musik här nu och koka mig lite kaffe så man piggnar till förhoppningsvis. Lite trist att jag inte får motionera nåt som är nån u när jag äter medecin :( undra om jag kan prova en promenad i alla fall......
 
Nu får mitt tråkiga inlägg ta slut och hoppas ni alla mår gott.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela