catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Hopp och hej

Publicerad 2012-07-21 16:53:08 i Allmänt,

Dom 2 sista dagarna har varit sjukt tråkiga. Inte kunnat göra speciellt mkt pga ryggen,men det är rätt skapligt nu och jag kan röra mig obehindrat (dock fortfarande smärtstillande) . Så på måndag SKA jag tillbaka på jobbet och prova. Orkar inte vara hemma. Har inte ens dottern hemma så tiden går.
 
I förrgår fixade jag i alla fall till Fridas önskemål av grekisk pyttipanna,det är såååå gott,ser inte de minsta gott ut nästan då den e klar hahaha....men ni vet inte hur gott det är alltså.
 
 
Till detta har jag en hemmagjord kall sås på creme fraiche,majonäs,lime,vitlög och örtkrydda. Mmmmm.
 
Efterrätten blev också enligt önskemål. Smält Marabou choklad som vi doppade olika frukter i. :)
 
 
Det är fantastiskt gott :)
 
Igår gjorde jag den andra middagsönskningen...palt! Men stekt fläsk till. :) Givetvis smör och lingonsylt också.
Tänk att en sån grå och trist boll kan vara så god ;) endast råriven potatis,vetemjöl och salt. :)
 
 
Idag har det blivit stekt palt :)
Middag blir nog torskrygg i aluminiumfolie och lägga på grillen. Och färskpotatis också,även i aluminiumfolie och på grillen. Massa goda kryddor på och smör i paketen och sen har man en underbar middag :)
Bilder på det kommer sen då det är klart.
 
Börjar längta tills min gumman kommer hem. Jag är inte van att vara utan henne mer än varannan helg. OCh visst,man ska inte säga att det inte är skönt ibland att vara barnfri. Men så här många dagar blir väldans tomt.
När hon kommer hem ska vi planera våra små tripper vi ska göra som semester i år. Vi har ju varit på utlandet i april så vi gör bara små avstickare som semester. Vara mest hemma. Men 2 ställen ska vi på i alla fall. Och det kan bli en 3.dje :)
Nästa vecka på torsdag kommer gumman hem och då ska jag till frissan. Guuuud så spännande. Då ska jag göra Dip Dye :) Tror det kommer bli supercoolt i mitt blonda hår som jag ljusa upp lite mer :)
 
Färg på Dip Dye...ptjaaa det vet jag inte ännu men det kan bli vad som helst från knallrosa,lila eller nåt sånt... :)
 
Detta gillade jag skarpt. Vet inte om det går att göra liknande eftersom jag har väldigt kort hår men lite borde det gå att göra som på denna bild
 
 
Me like :) Jag är ju lika ljus som hon på denna bild så jag skulle kunna tänka mig liknande variant i mitt hår :)
 
Blir kul.
 
Nu ska jag göra.....ingenting....skitväder ute och jag hade ju tänkt prova mig på att cykla idag när ryggen är lite bättre,men kanske bra att det är skitväder för det kanske vore dumt att prova redan idag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela