catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Sjuk gumma

Publicerad 2012-01-26 00:22:40 i Allmänt,

Ja så är det...gumman har varit lite väl blek sista dagarna har jag ju tyckt...och trött...men jag har tänkt att det är efter lovet och sånt...nå på morronen var hon mer död än levande,stackaren,och ont i huvudet. Men vi klev upp,åt frulle och jag lämnade henne på skolan

Hämtade upp henne när skolan var slut. Kom hem. Hon är väldigt trött. Går till sitt rum. Där lägger hon sig i sin säng och glor tv. Brukar aldrig hända att hon lägger sig i sängen, Nåja jag fixar så vi ska äta en tidigare middag med tanke på att det är bandy redan 16.30,då skippar jag melliset efter skolan och vi äter middag vid 15 tiden. Hon slevade i sig maten men sa att hon har ont i huvudetoch halvlåg när hon åt och sa att hon ver inte om hon orkar åka på träningen,nej men orkar hon inte så klart hon ska vara hemma. Kollade febern. 37,8...där fick vi svaret,hon brukar inte vara så trött,ont i huvudet och brukar inte vilja vara hemma från träningarna...jag meddelade att hon blir hemma. Hon gick och la sig igen efter maten. Låg där till närmare 19 tiden...då anslöt hon sig till soffan. Fortsatte ligga där och bara vara...försökte få i henne nån slags kvällsfika men inget gick ner...men juice drack hon i alla fall. Vid 20 tiden borstade hon tänderna o la sig i sitt rum igen med tv.n på...men orkade bara fram till 21...magont fick hon på kvällen och hon somnade av det :( stackars...det är så länge sen hon var sjuk nu så man är inte var se henne så hängig o orkeslös.

Nåväl jag har anmält att hon blir hemma imorron från skolan,så klart. Vi får mysa på här hemma och se hur dagen blir. Många har ju hemsk förkylning så jag hoppas att det inte är de som är på gång...usch...

Annars då....jag har mest gjort ingenting idag,dammsugit igenom huset men det är det enda...imorron varmvattenbassängen på sjukan...då får nog gumman vara med mommo under tiden. Ringa lite samtal...det går ju inte så där jätte smidigt få igång A kassan...gaaaah..jaja de löser sig :)

Mina tankar på vad jag ska göra när jag blir stor går upp och ner...jag har ju ett jobb,även om det ser ut som att jag inte kan arbeta heltid där men i alla fall....det går ju faktiskt att prova hur mkt man kan arbeta där...inte bara ge upp..samtidigt är jag ju sugen att se och prova på annat...kanske kan jobba mer på andra ställen. Men det är ju det vi ska kolla med AF men ja de går liiiite långsamt tycker jag. Nå jag ska inte klaga,jag är glad att jag ska få prova vad min kropp orkar,väntar ivrigt på magnet röntgen. Osv osv...

Och tror ni jag har kommit ihåg att ringa om stuga idag i fjällen,nope! Jävla minne,imorron måste jag! Ska skriva en lapp och lägga bland alla andra lappar med kom ihåg,hemskt att tappa minnet :(

Nä inte orkar jag sitta här o skriva...elden sprakar och här e skitvarmt. Jag ska glo lite våra bästa år ;) hihi och sen snarklådan...upp i tid imorron även fast man har sjukt barn

Sov gott

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela