catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Kallt utav h-vete!

Publicerad 2012-01-31 13:00:29 i Allmänt,

- 20 är inte kul!
Tur man har kamin. Den gör underverk. Nog kan man ha på elementen men de blir inte samma goa värme som kaminen avger och det blir deffenitivt billigare att elda. Nu vill jag bara ha in en mindre kamin i hallen som ska skicka värme in till sovrummen,kaminen jag har sitter lite dåligt till då den är inne i v-rummet längst in.

Nå de kan bli att installera en kamin i hallen åt våren :)

Idag har jag varit i sjukans varmvattenbassäng.Skönt! Även fast jag får ont efteråt. Men jag ska kämpa på,ska te läkaren den 7 feb.

Annars då,ptjaa här en kväll låg jag vaken och tänkte på en massa gammalt. Usch. Jag var väldigt blåögd och litade på allt o alla när jag var yngre. Vilket ledde till att jag blev indragen i en smutsig härva ett tag,de var hemskt. Jag hade 2 väldigt nära vänner,som jag verkligen tyckte om. Vi hade sjukt kul ihop. Nå på nåt sätt blev de att andra runt ikring började fråga ut mig om dessa och sa sig veta saker om dessa. Som att ja men vi vet att den håller på med de eller gör si eller så....ja sa jag,jag vet de men jag har inte velat säga nåt. Och detta innebar ju då att jag efterhand fick veta att dessa personer inte alls visste ett skit om dessa men sa så för att se vad jag skulle säga och dum som jag var så höll jag ju med och de innebar ju att jag i princip sa hemligheterna vi hade ihop. Åh. Hur kunde jag vara så dum. Gick på de direkt. Men jag trodde dom visste och på nåt sätt kändes de som att jag blev viktig...vet...låter ut knäppt. På den tiden hade jag sjukt dåligt självförtroende. Och ja,jag kände mig behövd och viktig. Men de slutade ju med att jag miste mina 2 vänner jag verkligen gillade och aldrig ville göra illa. Men jag gjorde de i alla fall,omedvetet. Jag blev som sagt indragen i en hel del smutsig värld där ett tag och jag fick givetvis bära hundhuvud i slutändan. Men där får jag ju lite skylla mig sj,för jag visste ju inte att jag egentligen utsattes för utfrågning fast dom gjorde de på ett sätt så jag höll med om deras påstående....jaja...vad har jag lärt mig av detta. Att inte lita på alla,att inte tro när nån säger sig veta saker o ting,hellre rycka på axlarna o låtsas att man inget vet. Jag lärde mig efter detta. Jag skulle aldrig göra mina vänner illa. Även om man skulle bli ovänner så skulle jag aldrig röjja våra hemligheter man har ihop som nära vänner. Nä fy fan,jag har lärt mig en läxa den hårda vägen haha,ja men så är det. Och ja jag kan sakna dessa vänner jag hade på den tiden,för ni vet inte hur kul vi hade. Och hur vi ställde upp för varandra osv osv...

Detta är nu maaasssaaa år sen men de sitter kvar. 
Och ja folk tror att så fort man säger nåt så är det jag som ljuger,hittar på,försöker förstöra,måste överbevisa osv osv...den stämpeln har jag fått bära med mig istället. Inte kul. Att fortfarande än idag höra det...usch tänk om vissa verkligen skulle veta hur saker var,då skulle man inte vara så elak bakom min rygg. Sen är jag inte guds bästa barn,absolut inte,borde ha hållt mig borta då jag visste att de fanns fler inblandade än jag. Till slut tog jag steget bort från de sista äventyret nu sist och ja,så klart var de ändå jag som fick skiten,men jaja...inte mitt problem,deras misstag istället :) det är så jag får se de. Sen vet jag hur sanningen är fast nån inte tror de och inte vet nåt. Hur säger man.....de du inte vet mår du inte dåligt av....  ;)

Jag far hemskt illa av anklagelser,att jag ska vara boven när det inte är det,jag hatar att måsta överbevisa att jag faktiskt pratar sanning...men jag har börjat även där lära mig att jag kan inte göra nåt om man inte tror på det jag säger utan väljer att tro på nån annan...skrapa av sig de och sen le och fortsätta spinna vidare :)

Nu har jag just vräkt i mig en hamburgare här hemma. Ska hämta barnet på en stund,idag har hon fotbollsträning och snart drar hon på kort semester med familjen Mats o Sofia med barn. Hon har redan packat hahaha...lillsnuttan.

Tror inte vi gör så många knop efter träningen ,läxor gör vi innan. Kan nog bli mys i soffan och se klart En natt på museet. Zookeeper såg vi klart här en dag,den var faktiskt helt okej :)

Ha en bra dag i kylan gott folk



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela