catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Jahapp

Publicerad 2012-01-14 20:13:16 i Allmänt,

Dagen har inte bestått av speciellt mycket. Legat länge idag,att de var skönt. Sen vevade jag ihop en slags laxpytt till lunch. Blev kvar lax från gårdagen då jag gjorde laxplanka till min mor som har svårt för kött och Kent jag och Fanny fock köttplanka. Göttigt.

Här är dagens lunch,lax pytt a la Catte ;)

Skar laxen i mindre bitar



Här är grönisar som är tomater,vitlök,lök,vitkål,paprika o hyvlad morot



Fräser laxen för sig,bara salt o peppar



Grönisarna för sig med lite salt



Sen i med allt tillsammans och tadaaa klart...hade en hemmagjort sås av creme fraiche,majonäs,vitlök,sweetchili o kryddor brevid :) den missade jag ta kort på ;)



De vart hur gott som helst.
Sen tog jag tag i de lilla som var kvar av julen,ner med alla gardiner. Sen har jag dammtorkat hela huset(helt slut) och sen strök jag gardiner till vardagsrummet och köket. Nu orkar jag inte mer för tillfället. Kanske fixar nån mer gardin senare. Blir dammsuga o skura imorron. Härligt med rent hus sen. Verkligen genomstädat. Ut med alla mattor. Luktar så gott sen o man blir så less julen efter ett tag,även fast jag älskar julpynt. Skulle vilja ha lite nya gardiner här och var...jaja tar de snart. Upp med dom gamla under tiden.

Middag har jag intagit först nu. Blev nåt enkelt som varmkorv och mos. I moset satte jag ner lite ädelost när jag värmde den...mums. Inte specielt LCHF men jag fuskar. Tar de som de kommer. Ska ner ett antal kilon till :)

I förrår gjorde jag en undersökning som var mindre kul. Ont gjorde de också. Sen tålde jag inte all medecin o lugnande som jag fick så jag spydde som en gris efteråt. Blev kvar på sjukan 2 timmar extra...sen hem o slocknade några timmar...jisses.

Hatar nålar AJ!!


Varit några händelserika veckor,många bra och nån mindre trevlig händelse...fortfarande chockad. Men men...men de mesta är bara bra :)

Nästa vecka ska jag i varmvattenbassäng på sjukan,ska bli najs. Hoppas på magnetröntgen snart också. Svar från sista sjukhusbesöket väntar jag också...Af och mycket mer...
Händer massor nu och jag gillar det men de tar på krafterna och värken....men de e bara bita ihop.
Till veckan ska jag och gumman till slalombacken,dom har ju äntligen öppnat :) jeee...det ser jag fram emot.

Längtar till fjällen,har varit mycket i fjällen förut. Björkliden var det som gällde för oss...så fint dör...och lapporten är underbar :)




Kanske blir en liten resa till fjälls :)
Hoppas de
Nä nu ska jag fortsätta glo lite tv för att sen känna efter om jag orkar nå mer idag.

Ha en bra kväll :)

Just ja dessa spatserar omkring i byarna här och även inne i centrum. Kaxigt av dom hahaha..



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela