catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Här sitter jag

Publicerad 2012-01-03 00:04:25 i Allmänt,

och är inte det minsta trött,måste verkligen vända dygnet,skola snart,jag ska hitta å massa roligheter så jo,från imorron blir de upp i tid. Ja ni förstår att till o med min gumma sov till 11 idag!! Har aldrig hänt o jag tror hon somnade vid 22-tiden,senast 22.30 igår...jisses :)

Man får inte gjort lika mkt när man sover bort dagen så nu blir här andra bullar,mkt bättre vara uppe från morron. O då kanske man e trött på kvällen.

Varit till Ökx idag eller rättare sagt,Lansån. Hämtat en kissebebis till min mor o hennes goube. Den var rackarns söt. En liten Findus bidde de. Den var verkligen inte van med folk o rörelse så det blir mkt kärlek o närhet :)

Imorron är de fotbollsträning för gumman kl.10-11.30. Bandy på fredag,träning....match på lördag. Spännande. Har börjat få ihop lite grejjor nu till bandyn,nu är de bara halsskyddet som fattas.

Hon är så himla duktig på idrott,kul att följa hennes utveckling o få vara med på alla matcher(tänk om alla skulle tänka så)...så det är fullspäckat även fast det är lov. Planeringar för februariresa eller marsresa har börjat som smått ;) Skoj.

Fy rackarns vad det stormar ute,mindre coolt men jaja tur man har ett hem att vara i,men kamin osv...har ett eget hus,de är ju egentligen lyx,och få göra om de som man vill :)
Älskar att fixa o dona,är ju en händig kvinna. Kan allt! ;) Ja vaddå då,gjorde ju hela husets utsida för snart 2 år sen. Rev ribb,grundmålade hela huset,grundmålade alla brädor(lock) som skulle upp istället för dom smala ribben som satt runt hela huset.  Sen målade man huset och alla brädor,fick lite hjälp av en kompis son,men de mesta gjorde jag själv här. Sen när de var dags för att få upp locken med spikpistol tog jag till hjälp,den var ju läskig,man behövde ändå vara två,en som höll o måttade nertill och en som skjöt in spiken. Sen då de var klart så gick jag runt hela huset och drev in spik med hammaren i alla locken eftersom spikpistolen inte drev in locken nog tätt emot huset. Hade lätt träningsvärk efter de hehe....sen målade jag sista varvet runt om och sen fixade jag de vita också krin fönster o dörrar....blev iof inte den riktiga gröna färgen jag tänk mig men de var bättre än den hemska rosa som var innan. Hade velat ha en med gammelgrön/olivgrön färg men jaja....de får duga. Hade ju tänkt hinna göra om altanen på baksidan i sommar men det gick mindre bra med min värk o utredning av den så de får glatt vänta till nästa sommmar,samma med framsidan,bron ska göras om,bli ett med en altan även där :) jehooo...jag vet exakt hur de ska se ut :)

Funderar på att glasa in baksidan,men inte riktigit hela vägen nerifrån o upp,kanske halva,vi får se...
Ska in med en till,ny kamin också i huset....i hallen så man får lättare värme in i sovrummen

Fixa köket måste jag få gjort snarast...bruna skåpslucor e inte coolt. Dom ska vara vita...o nåt slagt vitt kakel vid diskbänken,ljusa bänkskivor etc etc...mmm kommer bli fint,måla om kökssoffa vit,ett hörnskåp vitt...mjaaa nog har jag att göra...pjuh

Nä inte har jag tid att sitta här...nu bänka mig i soffan o vide den goa kaminen

Se ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela