catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Gott nytt år :)

Publicerad 2012-01-01 22:16:25 i Allmänt,

Då har vi år 2012 och de ska bli ett toppenårmde har jag bestämt :)
Igår hade vi en jätte bra dag. Middagen blev plankstek och så gott de blev,första gången jag gör nåt sånt. Blev av oxfile och jag la bara en köttbit på varje,såg pluttigt ut men de räckte gott o väl :) Blir att göra fler ggr. Inte ens svårt. Kommer bli laxplanka i veckan tror jag eller till helgen.

Nina o hennes barn kom. Vi åt sen en sen kvällsfika(läs middag)krint 21 tiden,då var alla hungriga eftersom man åt middag innan 17 tiden. Jag slog på fritösen tillstripsen,vevade ihop viltskav med massa goa kryddor,lät de puttra nästan 30 minuter,i med lingonsylt o grädde o buljing o sen fick de puttra ett tag. Gjorde även lite kebakkött. Vi var ju några st så de skulle räcka till alla. Vid 22 tiden gick vi ut o smällde lite raketer,barnen började bli trötta

Drog till Nina där v korkade pommacen :) sen innan 12 slaget drog vi in till stan,gick på mitten av kalixbron och där stod vi när de blev de nya året,fantastiskt vad fint de var. Man såg raketer och svävande lyktor överallt. Läckert.
Sen drog jag o gumman hem,vi var som trötta...rätt ner i sängen för gumman o jag satt vaken onödigt länge. Halv 10 steg gumman upp. och jag låg nog en halvtimma till. Varit en lugn dag idag. Varit ute en svänt o åkt i en backe vi har här,lite bus i snön och sen in igen. Började med middagen som skulle bli torsk i ugnen. Gumman gillar inte massa joks i maten så jag gör alltid två formar med torsk,hennes så enkel som möjlig med bara salt,peppar,lökpulver o grillkrydda. Häller över en vanlig vitsås,typ bechamel...(stavning?)

I den "vuxna" varianten la jag lök o tomathack i botten o hyvlad morot. sen fräste jag bacon och svamp som jag hällde runt. Sen gjorde jag en sås av creme fraiche,mjölk,stark senap,kryddor o hällde över. De var kanongott. O gumman hon älskar torsk. Det är kul o jag tycker nästan att torsk är godare än lax faktiskt. :)

Så här såg de ut



Glömde ta en bild när jag sen tog ut allt ur ugnen....men mmmm var de...och mos till. Hemmagjord så klart.

Sen har vi hunnit pyssla lite idag,det här är riktigt skoj
Svårt förklara vad det är medn bilden här nere är det klisterlappar på och dom är som utskurna delarna s man drar bort den delen man vill ha färg på,tex dom tre blommorna tar man bort lapparna från,under är de kvar klister,dit sätter man som ett karbonpapper som är färgat i den färg du då vill ha,skrapar fast de och drar bort och poff så har man färgade bommor....blir jätte snajsigt. :)






Är ett riktigt pillerjobb men kul är de :)
Sen har grannen varit här med sin vovve. Vi funderar på en resa ihop ;)
Jaja bara planera ;)

Nu är man totalt slut,känns som man haft partaj fast man skålade i pommac. Så nu gör jag kväll....Zzzzz


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela