catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Go morron

Publicerad 2012-01-16 09:18:55 i Allmänt,

Ja det har det ju varit ett tag nu,himlars att jag var trött på morron. Hur ska jag få vänt dygnet...jaja hoppas denna vecka fixar de :)
Helgen har varit jätte lugn. Fått städat hela huset o även upp med nya gardiner i alla rum. Härligt fräscht...tog 3 dagar att få gjort de,det är jobbigt för nån som jag som alltid gjort detta på en o samma dag...nåja,kroppen får bestämma lite grann o då tar de tid,men de är ändå för mkt,att jag har ont idag,gaaah...nå jag vill vara igång,så de så.

Vädret går upp å ner,igår -18,idag 0 gradigt. Och mer snö har vi fått,tycker de räcker nu. Tror på slalom i veckan,jippiii
Idag ska jag försöka göra så lite som möjligt,gjorde middagen för idag redan igår,bara att värma. Tog vad jag hade hemma.

Köttfärs,bacon,creme fraiche,tagliatelle.

Gjorde en bechamelsås



Fräste på köttfärs med lök,vitlök,kryddor o buljong som fick koka ihop



Stekte på baconet o la i creme fraiche



Sen vitsåsen i botten av en form,på med tagliatell



På med köttfärsen o sen baconröran



In i ugnen o tadaaa klart



På gummans begäran blev de också en äppelpaj med smul på ;)



Idag har hon önskat sig en blåbärspaj. Vi får la se. Jag skulle behöva komma igån med äta bra mat. Och motionera. Imorron blir de i alla fall varmvatten bassängen på sjukan. Intressant
Ikväll är de bandy för gumman som gäller. Match i Kemi i helgen :) Hon är så duktig i sport. Och sport är ju så bra.  På nåt sätt blir man lixom "rejäl" av sport...man får vara med andra kompisar än på skolan....resor...ja de ger så mycket. Man lär sig ta hänsyn osv. Resor ja....i februari blir de Umeå. Bo på hotell med bandylaget,jääää :)

Nä nu tittar jag ut o funderar starkt på en prommis...ljust ute,varmt...o jag kanske får bättre i nacke o rygg om jag tar en kort prommis

Bye for now :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela