catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Funderar...

Publicerad 2012-02-20 21:27:05 i Allmänt,

....egentligen har jag det ju himla bra. Jag har en helt sjuk jävla värk från helvete som är värre vissa dagar,skov kallas de. Att leva med daglig värk är jävligt. Tar hårt på kropp och själ. Men ja det är så mitt liv ser ut och kommer se ut alltid. Finns inte mkt att göra åt de. Men jag har nu fått min diagnos i princip till 100 % och då är det lättare acceptera värken,man vet helt enkelt varför man har ont. Då kan man gå vidare lixom,även om varje dag är en kamp. Jag har fortfarande svårt att erkänna för mig själv att jag inte klarar det jag klarat innan,vardagssysslor osv...det är jobbigt. Man vill ju kunna göra de man alltid gjort som är så självklart för andra och även varit för mig,det är livskvalite att kunna göra saker i hemmet o det som hör till det. Men jaja jag lär mig,sakta men säkert. Sen har jag fått kämpa gentemot f-kassan som ansett att jag inte är berättigad nån sjukpenning,fått gå utan pengar. Sen har jag i december månad fått helt stopp från dom. Jag får ingen mer ersättning. Där står jag nu. Men ja då går det av mina a-kasse pengar istället. Jag har nån slagt rehab med arbetsförmedlingen o f-kassan och då ska min inkomst vara från a-kassan,suck,ni vet ju hur det är med dagens a-kassa- Man har inte många dagarmden sänkt eftersom osv osv...jaja...bara fortsätta vara stark. Har ännu inte fått igång den heller,gått nu över 8 veckor??!!!! Det fattas papper hela tiden från jobbet och från f-kassan. Gaaaah.

Nåja. Det löser sig.

Jag har de ändå bra,jag har ju tak över huvudet,jag har en underbar dotter. Det finns en liiiiten liiiiten pusselbit som saknas i mitt hjärta.......men de blir nog också bra .....hoppas jag....och nej det är inte kärleken jag saknar utan nåt helt annat som fattas för att mitt hjärta ska bli helt...men inget jag vill ta upp här



Men allt brukar lösa sig i sinom tid,är det inte så....
Men att gå utan inkomst är inte kul. Läste i en annan blogg om att kunna starta en inkomst insamling....ja varför inte,tänk kunde man göra det för att lösa lite pengaproblem man har just nu efter allt...men det skulle kännas som tiggeri. Men ja alla har vi rätt till att få månaderna att gå runt...

Nåja nu sitter jag o ser på det okända...jag älskar dessa program,tror absolut på att vi har andar och sånt runt oss,varit med om en hel del när det gäller sånt....och även förlorat 2 syskon där det hänt saker efteråt...har haft händelser i detta huset också som jag var tvungen få bort....det var hemskt, Men de mesta jag upplevt,upplever är inte elakt. Jag tror vi alla har nån skyddande ande eller kalla det skyddsängel runt oss :)



Nu ska jag fortsätta stirra på tv.n och inte sitta här och bli ännu djupare hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela