catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Burrve!

Publicerad 2012-02-04 12:57:01 i Allmänt,

-35 var det igårkväll!! Idag skiner soen men det är kring -21 eller liknande.
Solen skiner idag och det är så fint ute,men för kallt att gå ut ju :(

Stannar inne ich eldar och myser med gokissarna
Gumman är ju ännu i Jokkmokk. Hon ringer varje morron och berättar hur det är,sötisen. Där får hon inte skäll för att hon ringer och sms.ar iaf. Sen säger vi gonatt på kvällen :)

Imorron ska jag hämta henne i Ökx hos Mats och Sofia. Skoj att träffa dom.
Och på måndag är gumman ledig från skolan,hur perfekt är inte det nu när hon varit borta sen onsdag kväll. :)
Då ska vi in till Kalix och hitta en ny vinterjacka till henne. Hittade några fina på Team Sportia. Men hon måste få välja själv. Sen har jag fixat henne en vinterdress via bandyn igår också,skitfina dressar. Så nu har hon sen dubbel uppsättning av vinterdressar. Great!

Igår gjorde jag en supergod fisksoppa. Av torsk. Jag hällde i vatten i kastrullen,i med en burk kokosmjölk,i med grädde. Purjolök,blomkål,morötter,fiskbuljongtärningar,vitlök och rödcurrypasta. Tror inte det var nåt mer,sen fick de koka ihop tills blomkålen mjuknat,då satte jag i tärnad torsk som fick koka tills den var klar. Mums att de var gott. Älskar thaismak.

 Idag tror jag det blir nå enkelt. Kan ju värma fisksoppan sen igår. Men middag då...hmmmm...

Imorron ska jag ha nåt ifall gumman är hemma så hon äter middag hemma. Vad ska jag göra då. Hon gillar ju fisk så kanske nåt me torsk i ugn...

NU ska jag fixa in mer ved så man slipper frysa

Have a nice day

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela