catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Borde sova nu

Publicerad 2012-02-09 00:06:44 i Allmänt,

men många tankar far genom huvudet.
Jaja bara bita ihop

Var på läkarbesök igår. Jag har världens bästa läkare. Hon är grym. Det är hon som ställt diagnos. Och reumatalogen ställde samma diagnos :) Nu har jag magnetröntgen nästa vecka,det ska bli spännande. Hittar man nåt som är "trasigt" så blir de andra medeciner. Annars fortsätter jag med dom jag har. Man har inte fastslagit till 100% vilken reumatism jag har men på ett ungefär. Och att jag har det störda smärtcentrat pga jag gått så länge med värk. Triggerpunkter som gör så ini H-vete ont. Helt sjukt att nåt kan göra så ont. Nå de har jag också medecin för. Som ska lugna ner det. Värsta värken jag har varje dag det är i ländryggen,bröstryggen och fötterna. Sen är de andra som ett brev på posten,svullna onda fingrar,domnade händer. Känselbortfall på olika ställen. Ilande värk i höfterna osv...nästan lättare säga var man itne har ont hahaha. Men på nåt sätt blir det en vardag med detta. Man orkar inte hålla på å gnälla om det. När nån frågar-hur mår du så svarar man....bra...man vill inte gnälla. Hellre gör jag det i skrift.

Varmvattenbassängen jag börjat på är underbar...får ont ännu men jag ska fortsätta ett tag till. Just nu är jag i sämre skick igen men de var för jag kunde inte låta bli dammsuga här hemma...baaaah...jag vet ju att det är döden för min rygg men va faaan,jag vill ju kunna leva ett vardagsliv ni vet. Eller de där att bli sämre av att laga nån mat som tar längre tid än korv och makaroner,det är inte roligt men man vill ju. Och baka,det är också döden för mig....usch det är så mkt som jag inte bör göra men som hör till vardagen lixom...och man vill så gärna fungera med det som är just vardagen. Vad jag ska bli när jag blir stor vet jag ännu inte,det går långsamt. Jag vet inte ens vad jag kommer klara av,vill ju gärna ha nån ork kvar när man kommer hem. Inte vara ett kolli och en sur jäkla pit bull!! Nå det ska ju prövas vad jag kan och inte kan,tyvärr tar de tid. Jag vill ju göra det nu,helst igår. Jag är ju inte sjukskriven nu så då vill man ju göra nåt också. Inte bara trampa runt o vänta på att det kommer serverat,sån e inte jag.

Men jag får dagarna att gå inte för de. Man har möten,läkarbesök,träning i bassäng osv osv...sen har jag massor framför mig som skall tas tag i och börjar på fredag. :)

Idag efter ett läkarbesök blev det en sväng till Suomi,uppgift hitta en vinterjacka till gumman,en ny en . Brukar vara svårt med tanke på att till den damen duger inte så mkt hehe men vi hittade värsta snygga jackan rätt fort. Och ett par handskar och ny mössa. Blev faktiskt 2 par handskar och 2 par mössor ;) Och en "rånarluva" som hon kan ha när vi åker slalom och annars när det är kallt ute :)

Nu knorrar mina 2 kissemissar här brevid och vill nog att vi ska gå o sova.
Man ska ju upp halv 7. Imorron Är Fanny bollkalle på A lags matchen i Bandy :) Sen ska vi nog se Treasures Buddies

Avslutar med en bild från bandymatch med Fanny och hennes lag...Fanny är längst till höger mot stolpen,med svart hjälm :)



Good night

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela