catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Varm dag

Publicerad 2012-08-15 19:01:40 i Allmänt,

Igår och idag har varit dom bästa dagarna på hela sommaren. Med sol o värme . Så igår var det första gången jag var på en badstrand i sommar. Vi har haft nån bra dag i sommar men aldrig en heeeel dag. Vi har helt fantastiskt väder nu. Hoppas det håller i sig nu :)
 
Imorron blir det en båttur till en mysig ö som heter Nordanskär,där ska vi sola o bada,ha med oss massa gott att äta o dricka. :)
 
Jag börjar ju inte förrän 15.30 så jag har ju hela dagen på mig. Vi ska njuta :)
 
Idag har det varit en lugn dag. Drog in till Kalix innan 10. Då skulle Gittan klippa sig. Sen åkte vi och kikade på några klädaffärer,handlade o åkte hem. Jag fixade lunch. Jobbigt med 7 personer i hushållet just nu. Pheeew. Men hammisarna på grillen gick fort o sen en grönsallad till med fetaost. Enkelt o gott. Till middag blev det visst en kycklingsoppa som Frida gör,den är jääätte god,förhoppningsvis har dom sparat till mig då jag kommer hem från jobbet :)
 
Sen har jag legat o solat en timma kanske innan det var dags att fixa sig för jobbet och innan dess åkte jag o hämtade min bil som blivit fixat. Jeeeej.
 
SLutar snart för idag och ser fram emot att komma. Ska ta mig lite soppa och ett kallt glas rose. Jag o min dotter sover i husvagn nu i veckan då huset är fullt av folk :) Men jag trivs ju har folk omkring mig så det gör inget.
 
I helgen,rättare sagt på lördag så blir de go mat med oss vuxna. Närmare bestämt på lördag. Det kommer bjudas på surströmming,färskpottisar,gräddfilssås med gräslök,västerbottensostpaj,olika sillar,gravad lax,kasslerpaj,creme fraiche såser osv osv....kommer bli mätt då också haha.Kanske gör en silltårta också....så gott. Det har jagätit för mååånga år sen men kommer än idag ihåg hur god den är :)  Nu känner jag hur hungrig jag är...Grrrr...
 
Annars händer det inte mkt här. Jobbar fortfarande halvtid men ska nog prova gå in på 75 % i september. Måste tänka på inkomsten. Alltså kan man inte tänka på att spara kroppen. :/
 
Nej  nu ska jag invänta att det går 15 minuter till så jag får gå hem.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela