catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Goddagens

Publicerad 2012-08-09 14:58:50 i Allmänt,

Fy vad jag har frysit inatt. Fattar inte varför. Usch. Steg upp vid halv 8. Drog i mig lite kaffe och gjorde mig klar för arbete. Jobbat till halv 1 idag. Efter det drog jag och hämtade gumman från sin mormor.
Väl hemma stekte jag mig en snabb sen lunch,bacon o ägg,så himlars gott. Och jag hade bea sås till hehe..*slurp*
 
Jag ska boka tid för att kolla om jag är allergisk mot typ mjölk eller nåt sånt. Tror jag har känslig mage mot laktos. Men tänkte att man kan ju kolla upp det i alla fall. Mår så illa när jag ätit och så blir de toan. Jaja.
 
Sen har min ojämna hjärtrytm blivit värre tycker jag...jobbigt...ska ju inte vara nån fara så bara gilla läget när det hoppar och studsar ojämn,hoppar över slag eller lägger till slag.. Jag är hemskt trött.
 
Skickat in lite viktiga papper har jag gjort i förrgår,håll nu tummarna,men med min otur kommer det inte gå vägen.
 
Imorron börjar jag sent,gudars vad skönt. Ska försöka plocka lite här hemma men annats ta de mest lugnt. Bd-open börjar imorron så det blir fotbolls tittande :)
 
Igår gjorde jag så god mat,och så enkel. Hade tagit fram lax,saltade o pepprade den,på med en röra av creme fraiche och sweetchili och in i ugnen. Mums.
 
 
 
 
Till middag gjorde jag en snabb variant av planka. Hade lagt fläskfile i marinad osm jag grillade på och under tiden var moset i ugnen på planka. Tog ut plankorna,satte dit det grillade köttet o på med beasås...slurp slurp...det blev till 2 barn,själv tog jag lite mos av gumman och la de på en tallrik med köttet,beasås till och skivad ugnsstekt pottis.. Num num...
 
 
Innan maten kom grannfrun förbi o frågade om jag skulle med och plocka hjortron. Sagt o gjort,vi drog iväg och plockade lite....det fanns en del. Så härligt guld :)
 
 
Jag hade behövt gå ut och klippa gräset för att inte bli tröttare än vad jag är,men det tar emot. Framsidan börjar föresten bli såååå fin. Ny bro,nya pelare och en altan. Yäs. Äntligen. Blir så fint. Får fota då det är bortplockat runt ikring ;)
 
Middag idag blir en svårare fråga,just nu vet jag inte ....får lov att gå å kika i frysen lite.
Så heippa
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela