catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Gårdagen blev en jobbig kväll/natt.

Publicerad 2012-08-19 17:35:33 i Allmänt,

Vi tog sovmorron till nästan 10 igår,de var skönt. Men märkte ganska snabbt att gumman var inte i form.Hon har varit seg i några dagar men jag har tänkt det är av värmen. Men igår mådde hon dåligt,låg mest o hon hade feber. Gav henne Ipren mitt på dagen o efter en timma kom hon upp,då tänkte jag att det var nå slags smygfeber. Men hon blev lite hängig igen efter ett tag. Låg inne hela dagen. Vi åkte i alla fall iväg till mamsen där vi skulle inta buffe. Gumman la sig i soffan o vi andra hugg tag i all goooood mat. Mums! Lägger in lite bilder p åmaten vi åt innan jag skriver vidare.
 
 
Silltårta gjorde jag igår,de var sååå gott. Gjord på polarkaka. Botten smörade jag polarkaka 2 halvor o la ihop dom till en cirkel,på med en gegga av creme fraiche,gräddfil o lök. Sen på med en påse västerbottensost. Sen på med polarkaka igen. På den delen blev de skivade ägg och majonäs,o på med sista lagret och på det mkt isbergssallad jag hackade fint och på det blev det tomatsill,senapssill o löksill. Och på med dill. Vart såååå gott
 
Första lagret
 
Andra lagret
 
Översta lagret
Hela tårtan klar
 
På fredagen åt vi en favorit,grekisk pytt...en bild innan den åker in i ugnen
 
 
Efterrätt blev nå så enkelt men så gott,rulltårta med grädde o vinbär på
 
 
Nå återgår till gårdagen. Efter maten gick vi in i vardagsrummet,drack kaffe o jordgubbar med grädde. Raaaaap! hahaha...under denna tid låg fanny hela tiden. Vi spelade Triominos o då började gumman bli vit i ansiktet o klagade på huvudvärk. Sen kom frossan och vi fick bära henne i sängen,hon började må illa. Där tog vi tempen. 40,2 bara pang poff,hon kräktes. Vi fick inte ner febern så vi åkte in till akuten. Trost att vi gett febernedsättande 2 timmar innan vi kom till akuten så var den där 41 grader. Dom tog prover . Vi vart där i över 2 timmar. Proverna visade ingenting. Va ??!! Dom kliade sig i huvet o sa flera ggr att ja hon har ju som hög feber men proverna är fina,jahaaaa var kommer febern ifrån då.
Vi åkte till slut hem. Gav gumman Ipren och vi sov till o från men hon var orolig o hade marddrömmar. Vaknade vid 8-tiden. Hon var vamrm. 38,6. Gav hon en Ipren. sen kom den hemska huvudvvärken och magontet,hon var svullen i ansiktet. Ont o svullen i halsen. Jag blev orolig ringde akuten . Vi fick komma direkt. På plats var febern 39.3 trots att hon hade fått Ipren. Mera prover och en noggran undersökning,verkligen. Förstorade körtlar har hon,hög hjärtfrekvens men det är ju av febern. Vi tog halsprov men inten halsfluss. Vet inte vad proverna visar dom kommer ringa. Vi ska i alla fall sikta på att få ner febern. Ge nedsättande var tredje timma. Och höra av oss imorron igen om febern håller i sig. Halsen sväller mer och hon har ont. Det skulle vi hålla koll på så den inte sväller för mkt. Vet fortfarande inte varför hon har så hög feber...kanske nåt elakartat virus men det syns inte på proverna...skumt.
 
Jag hoppas det vänder för jag blir orolig då hon är så sjuk.
 
Nu ska jag ta hand om henne och vi ska bara fortsätta vila. Knappt sovit nå inatt...pheeew
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela