catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Vanlig vardag igen då

Publicerad 2012-04-10 12:16:44 i Allmänt,

Påsken är över. Var en lugn påsk. Vädret har varit bra och det har blivitnån prommis med jogg :) Fuskat lite grann med goda saker som inte tillhör lchf men nu fortsätter man som vanligt igen. Fram till utlandet. Det är inte länge nu. Faaaan....pirrigt :)

JAg är i alla fall glad att jag hittat min stil att äta utan att det känns som en diet. Lchf...det är så självklart...det är ju så man åt förr...rätt fett,inte det konstgjorda fettet...ska man ändå ha smör på mackan ja då tarman bregott eller smör...inte lättprodukter med massa kolhydrater i som omvandlas till socker...ska man ha grädde i maten ja då tar man den vanliga grädden,inte lättgrädde eller matlagningsgrädde...massa socker i sånt...inte undra på att vi får mer sjukdommar med alla lättprodukter! Det är idag bevisat idag från moderna studier att det inte finns nåt samband med mättat fett och hjärtsjukdom. Ingen blir friskare av lightprodukter eller nyckelhålsmärkta produkter...mkt socker i sånt som sagt...Det ska vara dom "vanliga" produkterna...inte dessa "konsgjorda" som becel,lätta,lightsaft,lättprodukter osv osv...

Sen är annat fel många har angående lchf är att man får äta hur mkt fett som helst...nonono...man ska fortfarande tänka på sigg totala kaloriintag på en dag...så klart...många jag känner säger att lchf är inget för dom,då har jag frågat hur dom äter....ja men klart som fan att man inte går ner om man äter så mkt på en dag....du kan inte trycka i dig vispad grädde hur mkt som helst på en dag bara för att man äter enligt lchf,man kan inte äta huuuur mkt gräddsås bara för de osv osv...herre guuuud,
men det är tydligen ett stort missuppfattande...jag äter mkt bättre med denna livsstil...har kollat under några veckor vad jag får i mig...det ser sjuk bra ut när man räknar intaget,och de tycker jag man ska göra tills man lärt sig propitionerna av proteinet,fettet o grönisarna... :)

Och jag saknar inte ens pasta,ris,potatis osv...finns så mkt annat att ta istället,sen kan man unna sig saker då och då...men kanske först efter man kört detta ett antal veckor...då kan man ta sin potatis om man vill eller äta den där pastan...

Detta åt jag igår,middag var kött jag efterstekt i 2 timmar nästan...till det stekt aubergin,squasch,paprika...till de en sås på creme fraiche,majjo,diljon o feta :) hur gott som helst ju



Tog en liten dessert sen...gjorde en lchf kladdkaka på så enkelt som mörk choklad,minst 70 %,smör,ägg,kakao o vaniljsocker. :) till de visad grädde o hallon...



Egentligen ska man ju inte äta så mkt av lchf desserer heller,de säger ju sig själv...kanske bara till helgen,istället för lördagsgodis :)

När vi åt tacos här en dag så hade jag ostchips till istället för bröd eller tacochips :)
Allt går. :)

Nu gör jag kebabkött och till de ska jag ha grönisar,fetaost o nån god sås
Kommer en bild sen.

Hade tänkt gymmet idag men är inte i form så det får vara till imorron. Just ja,imorron blir en annorlunda dag,ska och få nå R-test  bandspelarekg som jag ska bära omkring nån dag...
Sen ultraljud av hjärtat nästa vecka...

Reumatalogen på måndag...
De e mkt nu :)

Nu ska jag slänga fram lunch så hej så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela