catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Lördag idag och om en vecka drar man till utlandet.

Publicerad 2012-04-14 11:24:21 i Allmänt,

Det ska bli förjävla skönt.

Igår var man på storkalas. Mammas karl fyllde 60 år. Där serverades 3 rätters middag.
Förrät var toast med hemmagjort räkröra med löjrom(kalixlöjrom så klart) o räkor. Varmrätt var potatisgratäng,älgkött som var gjort i ugnen o mkt tunnt skivat efteråt,saftigt som bara den,svamsås till av Karl Johan svamp,o en god sallad av avokado,tomater,rödlök o feta. Mums. Efterrätt var panacotta med hallon på. och en blandning av socker o limeskal på. Vi snackar att jag var mätt sen. Å mådde illa,inte ätit så mkt på hur länge som helst. Men de var såååå gott.

Förrätt



Efterrätt




Varmrätten hade jag ingen bild på,kanske kan få de av mostrarna sen :)

Idag blir en lugn dag. Men jag ska försöka tvinga mig på en prommis i alla fall,har ju bara blivit gymmet en gång denna vecka.
Men det har varit så sjukt många läkarbesök,tandläkarbesök o allt annat inbokat...alltså det är hur mkt som helst att göra på dagarna.!

Har äntligen fått nya gardiner jag beställt från Jotex. 2 par kommer senare :( Men till köket o vardagsrummet har dom kommit i alla fall....får inga bra bilder med kameran,blir sånt motljus så jag slänger in bilder tagna från Jotex :)

Dessa har jag i köket nu



Men inväntar dessa som kommer först i juli(beställde alltså dom översta att ha tillsvidare ;)  )



Vardagsrumsgardinerna

 

Dessa kommer också senare o hade tänk ha dom i mitt sovrum men flickan ville ha dom så de ska hon få. Ska ju göra om hennes rum mot sommaren så :)



By the way,min hjärtregistrerare kliar så jag håller på att gå ååååt....fy fan vad det kliar under ekg lapparna...och när jag bytte lappar,har 2 stycken. Så är där under riktiga rejäla märken,känner mig skinnflådd. O jag ska ha manicken till på måndag o har haft den sen onsdag.

Varför jag har den? Vet inte om jag skrivit det men det är för att jag länge haft hög pust eller höga hjärtslag,slår snabbt alltså,även i vila. Jag själv har tänkt att det beror säkert på stress,för det är ju inget ovanligt....men jag har också börjat ha att det lixom hoppar över ett slag för att sen komma tillbaka med ett rejält slag s åjag får känslan att tappa andan och det som bubblar där kring hjärtat...

Jag tänkte att jag ska ta upp det när jag ändå ska till läkaren för min värk o annan skit man har...så det gjorde jag,jag började att ursäkta mig o sa att det är säkert mitt eget fel,jag har säkert stress i kroppen som gör detta men jag har så hög puls...började berätta hur mina symptom var och det slutade rätt snabbt med att läkaren fyllde i med att säga,okej har du så att det hoppas över slag,ja sa jag....och det kommer tillbaka mer hårt slag,ja sa jag och då kan man få känslan att man tappar andan..ja sa jag....sen sa jag att det känns också som konstigt här inne o pekade,hur ska jag förklara sa jag....då hann hon säga,är det som att det bubblar...ja sa jag...okej.

Kan vara nåt somm förkortas med SVT...man har högre hjärtslag ön normalt,alltså snabbare,och kan hoppas över slag osv osv...därav jag har hjärtmojjen nu då. Verkade inte vara nåt farligt men man kan få äta medecin. Kanske en till orsak till varför jag är trött....snabba hjärtslag är rätt tufft...vet ni,när jag tränar kan jag har upp mot 150 slag....Det pulserar så rejält att halsen till och med stuttsar :)
Sen lyssnade hon på hjärtat och sa att du har ju ett ganska rejält blåsljud...jahaaa sa jag,det har jag aldrig haft...så det blir ultraljud av hjärtat på torsdagen den 19 april. Även om inte av detta är farligt så är det ju bra att dom kollar upp det. :)

Jag själv vet inte vad jag ska tro..hehe...alltså de känns ibland som att jag går säkert omkring med denna manick i onödan haha...att man tar upp tid av sjukvården osv... :)

Nä nu ska jag hitta på nån god frulle/lunch.

Se ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela