catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Stolt!

Publicerad 2011-11-12 23:32:42 i Allmänt,

Jag kom att tänka på hur stolt jag är över min Fanny här en dag,hur bra det går för henne i skolan,hur klok hon är,duktig,omtänksam osv osv. Och jag känner verkligen att jag kan ta åt mig av det att ja det är ju faktiskt jag som sett till att hon är den hon är idag,hon har ju bott med mig i princip sen hon var 2 år. Sen har det varit bara hon och jag mestadels. Jag är jävligt stolt som har uppfostrat henne till den hon är idag,den starka utåtriktade person hon är,glad och positiv,hon älskar livet. Ja det är ju faktiskt jag som kan ta åt mig äran,man är så dålig på att säga nåt bra om sig själv men här är jag verkligen stolt och vet att det är jag som sett till och ser till att mitt barn ska ha det bästa med allt. Inte nu bortskämdhet men ja ni vet,regler med måtta,bra måltider,ser till att hon har får ha sina intressen,göra läxorna osv osv,jag inser ju att jag är en fantastisk mamma med andra ord hihi. Ja men så är det ju. Min mosters man sa för ett år sen då min flicka varit till dom i nåt sammanhang med mormor. Och då hade han sagt att oj vad trevlig hon är och hur duktig hon är och hur vältalig och omtänksam  hon är,vem  har lärt henne de,ja sa min moster,inte är det nån annan är Catrin! Det värmde och det värmer än idag :)

Ja jag är så stolt att jag har en sån fin dotter och att jag uppfostrat henne så bra och att jag ser till att hon har det bra :) hon är ju det viktigaste för mig och hon ska ha de bra oavsett min värk och skit jag har i kroppen. Så är det bara,även dagar som är tyngre än andra är det bara att bita ihop och göra läxor,fixa henne på träningar,fixa henne till kompisar osv. Ja så ser ju faktiskt livet ut,och när det gäller henne kommer min värk i andra hand,även om det innebär att jag kryper omkring vissa daga av värken hahaha,men de e de värt :) Det kommer gå bra för henne :) Jag är stolt!! :)

Idag har jag fixat god mat,gjorde en grekisk pytt i panna



Det är så fantastiskt gott,och enkelt :)
Min flicka gillar inte tiktigt denna blandning så hon fick köttfoundy hon :)
Det är en av hennes favoriträtter :)




Lax gjorde jag i ugnen också idag,medn creme fraiche/fetaosttäcke på,de var också gott,de åt vi till lunchen :)



Nu sitter jag här och funderar på att kanske man skulle gå och lägga sig,är ju faktiskt lite trött,ska surpla i mig sista juicen nu och sen borsta gaddarna och sen krypa ner i säng.

På återseende mina vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela