catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Röntgen idag,igen

Publicerad 2011-11-09 10:49:58 i Allmänt,

Blivit några ggr på röntgen. Och det jag inväntar på att få är Magnetröntgen som visat allt. Vanlig röntgen visar inte alltid allt.
Annars då,nå jag äter mina medeciner. Försöker äta bra mat fast medecinerna gör att jag går upp i vikt i alla fall. Inte varje dag jag är motiverad då att äta bra mat,men jag blir piggare av rätt mat och av medecinen som minskar min smärta. Och inflamationer,men nog tar de tid. Jaja bara bita ihop. Jag funderar så vad jag ska bli när jag blir stor....vill så gärna jobba,ett jobb som min kropp klarar av och med en bra arbetsmiljö,har ni tänkt på hur viktig arbetsmiljön är egentligen....det är så viktigt. Det är A och O som man brukar säga. Jag hoppas få hitta nåt sånt jobb eller skapa ett eget sånt jobb :)

Min ekonomi är helt körd i botten sen sjukskrivning,men nån dag kommer jag nog ikapp,hoppas jag,men inte har det varit en lätt resa eller är en lätt resa,man ska vara frisk för att vara sjuk. Kämpat som ett svin gentemot Försäkringskassan,för att få vara sjukskriven,men fått nej på några sjukintyg som inte varit nog bra???!!! Så stört. Och nu är det nog på väg samma skit igen,efter 9 december är jag inte sjuk mer. Enligt försäkringskassan. Ändå står de på mitt intyg. Klara ej stå,gå eller sitta längre stunder. Smärtan medför också dålig balans,tappar minnet,tappar tråden,koncentrationen,svaghet osv osv

Så här känner jag för F-kassan o deras fucking regler

images



Det står att jag måste få göra min rehabelitering i lugn och ro så medecinerna får en chans att hjälpa min smärta och inflammation. Bygga upp kroppen osv men nej,de duger inte. Ska ut och jobba dirr. Fy fan vad jag är rädd,min kropp kommer dö och sen ligger jag där igen i samma skit som resan började. Jag har ju äntligen fått hjälp,ge mig den tiden nu att få bli bättre även fast jag aldrig blir bra.

Jag ser fram emot att få börja jobba,verkligen,men först få bli bättre.
Nej men nu ska jag göra mig i ordning och åka iväg till en vän

Ha en underbar onsdag gott folk














Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela