catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Long time ago

Publicerad 2011-11-05 23:43:38 i Allmänt,

Ja nu var det länge sen jag var här men pga sjukskrivning och att jag mått dåligt har jag inte haft tid eller energi till nåt. Sist jag var in var jag ju på väg neråt i vikt med hjälp av LCHF men efter det har det gått utför. Fick börja med kortison som nu gjort mig till en Heffaklump! Alltså vilket klotansikte jag fick,och stor mage och till o med ryggvalkar!!! Jisses så osexigt. Jaja jag har i alla fall kämpat nu ett tag. Påbörjade min sjukskrivning i oktober för ett år sen,men heltidssjukskriven har jag varit sen maj i år om jag minns rätt. Kämpat för att få hjälp av olika läkare,fick börja googla om privata läkare i panik om att få hjälp,fått kämpa mot F-kassan som nekat mig pengar och har tänk göra det nu också. Och nu har jag ju äntligen fått träffa en läkare som har hjälpt mig. Fick vara hos henne i 2 timmar,fyla i häften,hon undersökte mig och gav till slut diagnos Polyartrit(spondartrit) och centralt störd smärtmodulering. Har haft smärta så länge nu utan hjälp att hela smärtcentrat e förstört typ och jag är inflammerad här och där,som tandvärk på vissa ställen. Jag har alltså reumatiskt med inflammation just nu,men fått 3 olika medeciner som ska ta bort de värsta nu så kanske tröttheten min släpper. Vet ni hur skönt det är att ha fått diagnos,de hjälper mig att se framåt. Ska börja i ett smärtteam också. Reumatalogen inom kort. Osv. Ser en framtid och ljus. Det jobbiga är ju att F-kassan ska gå emot mig då igen bara för att intyget inte var nog bra skrivet. Men de fixar nog min läkare på måndag,hoppas jag,vad gör jag utan pengar...och min läkare anser inte att jag ska jobba nånstans just nu med tanke på min smärta o inflammation,jag behöver nu läka så gott de går,kommer aldrig bli fri värken men de kan ju bli mildare...jag behöver få läka i lugn o ro,behandlas av smärtteamet i lugn o ro. Och sen ut på arbete och för mig innebär det ett nytt arbete. Men just nu kan jag inte arbeta pga hur dåligt skick jag är i. Men med medecinernas hjälp,smärtteamets hjälp så kan jag nog de inom snar framtid,men tänk om jag måste ut typ nu,nyss pga att F-kassan kanske nekar mig sjukpeng,att jag SKA vara frisk nu. För jag har gått så länge sjukskriven,sjukt,det är ju först nu jag äntligen får hjälp!!! Hata dom nya reglerna. Inte mänskligt nånstans. Jaja jag ska kämpa på i alla fallminte lika låg nu som innan jag fick diagnos. De här ska jag fixa,men eller utan F-kassans hjälp o pengar. Men bättre ska jag bli. Jag är lycklig efter att ha träffat rätt läkare!

Annars då. Tråkväder. Regnar och är plusgrader i november,vi brukar ha snö nu ju.
Lillgumman går på kryckor,hon har fått en spricka i foten och en lös benbit. Jag är fortfarande för rund haha men ska fan få bort mina kilon. Faaaast nu går jag ju på kortison igen o andra smärttabletter....men skam den som ger sig. Känner just nu att en weekend på hotell skulle sitta fint,släppa allt här hemma o bara få vara.  Billiga resor till sthlm nu men jag har ju fan inte en krona av den sjukpenningen jag hittils fått...hur ska julen se ut om man inte fåt nå pengar....fy fan vad stressigt att tänka så.

Nä nu skiter jag i detta för nu,återkommer med ett muntrare inägg en annan dag


Här är en bild på min tattooo,ska nog bygga mer på den ;)





Over and out


HEFFAKLUMPEN
Ptjaaa han e ju rätt söt fast han e rund ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela