catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Andra dagen med härligt väder!

Publicerad 2011-02-27 10:49:32 i Allmänt,

Igår var det toppenväder ute,varmt och soligt...äntligen,så less den hemska kylan!
Idag har vi också varmt men solen har gått och gömt sig.

Har en sämre dag nu,mer värk,så mkt så jag sitter här på jobbet och kallsvettas,svetten lixom sprutar. Svettas och fryser om vartannat. Sprängande huvudvärk har jag börjat få nu,kommer garanterat från nacken när jag sitter med det jobbet jag har...börjag kännas sämre o sämre,inte bra.

Värken gör att jag "svammlar" på jobbet,bokar fel,säger fel,glömmer ord,jag vet inte hur jag ska sitta eller stå,yrselattacker,osv...men ändå är jag frisk enligt F-kassan.Nåja jag är ju tvungen fortsätta vara på max halvtid för min egen skull,även om f-kassan inte tycker jag har rätt till sjukpenning,vart är världen på väg???!!!!



Jag slutar på 2 timmar,då ska jag hem och plocka undan lite,sånt man måste fast man har för mkt värk,jobbhelvetet gör att man knappt orkar med vanlig vardag hemma,dammsuger jag så ligger jag i massa timmar efteråt,laga mat gör så jag får ont,stå vid spisen,baka är hemskt,rygg o nacke blir värre,MEN man gör de i alla fall,man vill ju ha en "vanlig" hemsituation fast man inte orkar. Vem ska laga min mat annars,eller städa åt mig ...Ni vet,att få fungera hemma efter jobbet,de existerar inte ofta,jobbet tär på min kropp/värk.

Nä nu slut gnäll för idag,världen är ändå p åväg utför,människan ska tydligen plågas och dom som inte ens undersökt dom sjukskrivna kan få besluta att dom inte är nog sjuk för att vara hemma,hemskt!

Idag kommer min gumma hem,längtar :)
Snart har hon sportlov o jag har sökt semester i 2 dgr så vi kan göra nåt ihop
Håller tummarna för bra väder
Skulle vilja få slalomutrustning till gumman,men svårt hitta.Ska banne mig fixa de till veckan.

När jag var liten och fram till tonåren åkte jag jätte mkt slalom och vi var till fjällen då och då,Björkliden,hur fint e inte de







Annars var vi även mkt i Dundret,det är också mysigt...
Björnfällan heter resturangen tror jag det var

Ja vi harmånga resmål att se fram emot.Och semester den bästa perioden i år har jag :)

Nu ska jag gå och hämta kaffe och kasta i mig lite energi


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela