catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

3 dagar kvar till julafton :)

Publicerad 2011-12-21 12:46:10 i Allmänt,

Härligt. På fredag blir de uppesittarkväll med ett antal människor,grilljera skinkan,äta plockmat,julmusik på osv osv...

Igår såg vi som sagt Happy Feet 2 i 3 D,såååå coolt. Var en jätte bra film. Gumman valde att gå å se den istället för fotbollsträningen,och visst får hon välja en sån gång,det är ju i alla fall inte jag som väljer åt henne,annars är ju träningarna viktiga,verkligen och inte minst för gumman,hon älskar dessa sportintressen och jag stöttar henne till 100 %...och ska man få vara med på matcher sen så ska man även ha tränat,men gumman tränar för att det är kul och det är andra kompisar än i skolan,det är också viktigt.

Nu har hon ju börjat bandy också....och hon älskar det. Jag var lite emot de men jaja tänkte att hon får väl prova då efter många om och men....klockrent! Superduktig var hon opch hon sa-  Mamma: jag måste mörja bandy!! Och både tränare o kompisar är så glada att hon ska börja och det är fler låååånga resor med bandyn,äventyrligt :)

Så länge hon vill och man kan så ska hon får sporta,det är så jäkla nyttigt och socialt och det är ändå hennes liv och intresse. Är man ändå bara hemmi kring så är det ju de som går i första hand :) Och det har jag sagt till henne,ska man ändå inte bort på nå speciellt så får hon träna och matcha :) Sen att hon nu valde bion istället de förstår jag,första gången vi har en 3 D bio i Kalix och det var sista dagen den gick och då fick hon även med sig en kompis.

Då blir de att investera i allt som man måste ha i bandyn också...benskyll,halsskydd,byxor,bra hjälm,etc etc,pjuh,synd man aldrig är 2 om att dela dessa dyra kostnader,men det har de heller aldrig varit,den andre har alltid kommit undan dessa saker....jaja bara bita ihop och betala själv,jag är ju van. ;)

Nu ska jag avvakta tills jag ska hämta gumman från skolan,lite tv tills dess....


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela