catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Idag

Publicerad 2010-03-03 08:46:53 i Allmänt,

är en fundersam dag.Vi har fått veta varselläget nu och det tas bort 18 st från jobbet,jag var nr.16 på laslistan.Så det innebär ju att jag är utan jobb från den 3 juli.....

Känns surt men samtidigt nya möjligheter,man har svårt titta på annat när man har sitt på de torra så att säga.
Och de här har man ju vetat ett ´bra tag att de kommer bli så här,men de är surt i alla fall,här finns ju inte många jobba att välja på

Va tusan ska jag göra när jag blir stor??  hahaha

Men jag känner mig ändå inte i panik,vet inte varför,känns som att de ändå kommer ordna sig...skum känsla i dagens samhälle.Jag brukar inte vara en så n här optimist,men när de gäller arbete känner jag inte paniken i att det inte kommer att ordna sig.  Håll tummarna för att det finn nå för mig här framöver

Tänk om man visste att man har framtiden räddad ekonomiskt,speciellt när man bor själv men ett barn...de e väl de som oroar mig lite att inte få inkomst nånstans ifrån om man går utan jobb för länge hur man än försöker,jaja

Nu ska jag fortsätta klunka kaffe,ta mig lite frulle,glo tv en stund vid den sprakandes elden i min fina soffa.
Sen måste jag ta tag i skottning,fixa garaget,städa etc,pjuh

Kan ju i alla fall glädjas åt mina underbara vänner,min underbara dotter,vi har ett fint hus även om de behöver fixas med både inomhus och utomhus(nån frivillig med stor plånbok tack) ;o)

Ha en bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela