catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

Ljuvligt!!!

Publicerad 2010-07-08 15:42:57 i Allmänt,

Strålande sol



Vikken härlig dag,MEn jag sitter inne och jobbar och svarar-Välkommen till Tallink Silja det är Catrin...
Pjuh,vill ut i solen ju

Jag vill ha mousserande vin och jordgubbar idag! På min altan och njuta av min 3 dagars ledighet!



Ser väl mumsigt ut va......

Kan bli en paj också,en blåbärspaj som ser ut på detta sätt

 

100 g smör

1 ½ dl socker

1 ägg

3 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

 

Blandas och trycks ut i en paj form.

Lägg sedan på önskade bär, ca 250 g, ex jordgubbar, blåbär, rabarber.

 

3 dl gräddfil

1 ägg

1 tsk vaniljsocker

1 dl socker

 

Vispas ihop och hälls sedan på bären.

 

Grädda i miiten av ugnen, 200 grader i ca 30 minuter.

Pajdegen kan förgräddas i ca 10 minuter innan bären läggs på

 

Fick detta recept mailat av en kompis,måste prova!

Men innan de måste jag ju kirra mig midda,men vad...tog fram kycklingfile igår o pangasus file(hur de nu stavas)...går ju rätt fort att fixa nåt av dessa.O nåt grönt till :)

Sen blir de prommis med vovvarna som har hållit mig vaken hela natten,jag har nog sovit 2-3 timmar...nytt ställe=vandra vandra vandra

Kissen har varit lugnast,den har sovit me mig,den vaknade till nån gång mitt i natten och kom o skulle gosas,jisses som den lät,drog igång sin motor rejält och spann,skulle trycka huvet mot mitt ansikte,slicka mig på kinden,krypa på ansiktet och under hakan osv...sen la den sig o sov.  Men nog är dom som söta alla 3...ska försöka få in bilder på dom.

Jag har fått order om att göra grillat en dag och Grekisk pytt en dag av min extra dotter,dom diggar min mat som tur är :) Och sen Emmas ädelost creme fraiche röra till de,rackarns så god den är...

Sen en sås på creme fraiche,lime,vitlök o örtkrydda.
Så enkelt men ack så gott

Nu börjar de kurra i min mage,åh vill ha grillspett.






Ja men just de,jag har fått långa egna naglar,fattar inte hur det går till,har aldrig haft långa naglar mer än när jag måste låta göra nagelförlängning.Men nu e dom långa å då passade jag på å måla dom med en jätte fin rödfärg och drog lite silvrigt nagellack på med en pensel,som två smala snedställda streck högst upp på nageln...hyfsat najs ;)

Nä nu ska jag jobba ett tag till innan jag tar helg!












Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela