catrinstromberg

Efter många påtryckningar om att jag ska blogg nu så har jag äntligen gjort de... Inte den mest påhittiga när de gäller att knåpa ihop blogg tror jag,men jag ger de ett försök. Tjingeling

I am back!

Publicerad 2010-07-06 17:30:26 i Allmänt,

Alltså jag är nog en periodare när de gäller bloggen ;)...men när jag fick semester tog jag semester från allt.Och jag har haft 4 veckors underbar semester,verkligen,även fast det var brist på sol.

Vi flög ner till Sthlm den 14 juni,där åkte vi vidare med hyrbil till ett jätte mysigt ställe som heter Nävekvarn,där bodde vi i en vänninnas pappas hus i 2 dagar.Gjorde en tripp därifrån in till Kolmården djurpark.Började med safarin och det är helt otrolig känsla av att åka igenom alla djuren så nära inpå bilen.Lejon som kom fram mot vissa bilar var fantastiskt.

Sen tog vi djurparken och började där med att se delfinshow,jag fick gåshud och tårar i ögonen av dessa fantastiska djur,vet inte varför jag faschineras av delfiner så som jag gör,jag älskar dessa djur.
Efter det såg vi resten av den stora djurparken och dessa alla djur,kolmården är fantastisk djurpark!

Men man ska ta god tid på sig,det är mkt upp och ner,branta backar.

När vi var klar med parken så tog vi Tropicarium som sista grej och det är också ett måste.
Jag fick en silkesapa på min axel,vikken grej,man börjar med att gå igenom ett litet ställe där silkesapor är fria,jag skulle öppna väskan och ta fram min mobil för att fota och vips satt det en silkesapa på mon axel,jag blev stel som en pinne  hahaha...ska försöka lägga in bild på de,dom andra fotade och jag stod där stel av förvåning ;)

En sån här var det jag fick på min axel,tror de hette silkesapa



Lite av resten av djuren som fanns inne på tropicarium





Efter våran vistelse då i Nävekvarn i 2 dagar så drog vi vidare till Sthlm och bodde där på Fridhemsplans vandrarhem,som är som ett hotell,var jätte fint där och låg mitt i smeten haha

Vi hade en heldag på Gröna Lund och jag åkte fritt fall och Insane,trodde jag tog självmord när jag provade dessa 2 ojojoj...hahaha,jag e för gammal helt enkelt...men min gumma hon åkte alla karuseller hon fick

Vi hann även med att hälsa på en god vän när vi var i sthlm,alldeles för kort stund men vi hann ses i alla fall.

Annars har jag inte hunnit med så mkt mer på mina 4 veckor...påbörjat förberedandet av målande av huset har jag gjort,ska nog börja grunda till helgen och jag tror de kommer vara färdigt nästa vecka med allt,kommer bli så fint med lock istället för mina smala ribb som var där innan och tokfint med ny färg istället för de rosa jag har nu...

Annars är nog allt som det ska förutom att jag inte kommit igång med min viktminskning...gaaaah!!!! Fan fan fan vad jag inte har självdisiplin!

Vill åka en Helsingforskryssning också,ta mina personalbiljetter och åka kanske,flyg ner till Sthlm e ju sjukt billigt o sen gratis båtresa med sina personalförmåner,jeje.

Nu sitter jag i alla fall på jobbet,går tungt men de börjar kännas bra,de ryktas om återanställningar :)

Nåja nu ska jag hämta en kopp kaffe...Shing

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Catrin

Jag är jag och ingenting annat.Vill så mycket i mitt liv men det finns alltid spärrar till de.Vill prova på massor och hoppas få den möjligheten också.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela